Du stikker næsen ind i et minefyldt farvand.
For at opretholde din bils status som veteranbil, er der en hel del regler, der iht. regulativerne skal overholdes.
Først og fremmest må du ikke hæve ydelsen med mere end 20%, men hvis din MB originalt er en 6.3 løber du nok ikke ud i det kval.
Den elektroniske indsprøjtning vil nok være lidt problematisk at få godkendt som tidstypisk, hvis nogen skulle fatte interesse for sagen. Med gode talegaver kan du måske snakke dig ud af et skift fra mekanisk til elektronisk indsprøjtning.
Det er en problematik der bringer sindene i oprør i gammelbilskredse i disse uger. Indtil videre er det primært ift. veteranforsikringerne, der kan være problemer, men er den normaltforsikret er det ikke så stort et problem, men siden kan det blive det ift. de generelle bestemmelser omkring gamle, historiske biler.
Min erfaring med den slags ombygninger er at man helst skal disponere over en komplet donorvogn. Jeg har engang ombygget en 6-cyl. karburatorbil til 12-cyl. elektronisk indsprøjtning. Det var så en Jaguar, men principielt er der ikke forskel. Heldigvis havde jeg en komplet donor vogn, og jeg var overrasket over, hvor mange detaljer der skulle tages højde for. Det er ikke "bare lige".
Dit problem er jo, at det slet ikke er de samme 2 biler, der skal bygges sammen, men jeg skal ikke kloge i MB.
Lad høre, hvad der sker!