Kap/Geringsav

Hej

Jeg har tænkt over at investere i en kap/geringsav til privat/hobby arbejde. Hvilken én ville I vælge?

Einhells har dobbelt teleskop udtræk men ellers har de begge 1800 W motor, laser og understel. Det er ca. 50 kroner der skiller dem ad.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flot, nu fik jeg ikke skrevet ud for valgmulighederne... Sorry ! Men den øverste er Power Craft og den nederste er Einhell... Kan man gøre det sådan? :)
Einhell er fundet til 1699,-

Den skulle være på niveau med Bosch PCM 8 S, så er det jo et fund. Dewalt er godt, men til mit brug er det langt over. Også i pris =)

ja, et bosch eller dewalt anlæg er på tilbud til ca. 3800 kr. hos Carl Ras pt. så det er noget dyrere.

Men der får du altså også et rigtig godt bord med, hvor du kan lægge lange brædder indfatninger etc.

Til det bord du ser på, skal du have et par støtter stående så du kan tage lidt længere brædder etc.

Eller gøre som jeg gjorde med min dewalt til at starte med.

Købe saven, og selv lave et bord der kan stå på et par bukke. Det gjorde tømrene tidligere. Bordet laves af lægter og et par brædder. Og så ønske sig et originale bord til fødselsdag... 
Vh
Ole

 

Jeg vil fraråde PowerCraft på flg. grundlag: Jeg har brugt min naskine meget - nok også for meget bl. a. til opskæring af affaldstræ til brænde.
Saven er begyndt at klage sig, hvorefter jeg har åbnet lejet mellem drivmotor og klinge.
Her sidder der 2 skråtskårede tandhjul hvor en del tænder er brækket.
Det er simpelthen for spinkelt bygget og reservedele er som altid på kineserimport som en by i Rusland.
Den er sikkert OK til fejelister og andet "pilleri" men hvis du vil bruge den som kapsav til brædder er den ikke robust nok.
Iøvrigt var fedtet i gearhuset af ubestemmelig oprindelse (konsistensfedt?), der var tørret væk fra de bevægelige dele.
[Min vinkelsliber af samme fabrikat er reddet ved at skifte fedtet i vinkelhuset]
Baadsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis