Hvordan fjerner man Norton

Jeg har forsøgt at fjerne Norton fra min bærbare, men kan ikke få de sidste rester væk. Der dukker irriterende beskeder op hele tiden.

Har nogen et godt råd?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har forsøgt at fjerne Norton fra min bærbare... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af LuneLund den 26-03-2009 15:23

Grunden til, at det skal være lidt "omstændigt" er jo , at sikkerheden har størst prioritet - hvilket jeg mener forsvarer fremgangsmåden til fulde, eftersom dét er hele pointen med at have programmet installeret


Enlig ville jeg give dig ret. sikkerheden har størst prioritæt. Det er netop derfor jeg anbefaler at fjerne alt fra Norton.

De har været smaddergod, men efterhånden er deres løsninger blevet til det egentlige problem. For stor, bruger for mange ressurcer, er for dyrt, nemmest at angribe så sikkerheden er desværre mindst med Norton.

Prøv Avast, AVG  osv.

Skrevet af Radio_North_Holger den 28-03-2009 18:06
Skrevet af LuneLund den 26-03-2009 15:23

Grunden til, at det skal være lidt "omstændigt" er jo , at sikkerheden har størst prioritet - hvilket jeg mener forsvarer fremgangsmåden til fulde, eftersom dét er hele pointen med at have programmet installeret


Enlig ville jeg give dig ret. sikkerheden har størst prioritæt. Det er netop derfor jeg anbefaler at fjerne alt fra Norton.

De har været smaddergod, men efterhånden er deres løsninger blevet til det egentlige problem. For stor, bruger for mange ressurcer, er for dyrt, nemmest at angribe så sikkerheden er desværre mindst med Norton.

Prøv Avast, AVG  osv.



Min pointe er også, at man fjerner det, og installerer noget nemt og gratis...

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Skrevet af LuneLund den 26-03-2009 15:23
Skrevet af jonasvs den 25-03-2009 18:47
Det er jeg bestemt ikke enige i. For det er sgu slemt, når Norton laver et betalingsprodukt, som er mere end almindeligt vanskeligt at fjerne fra computereren for den almindelige computerbruger.


Jeg mener nu ikke, det er "mere end almindelig vanskeligt" at fjerne, når de ligefrem giver værktøjet til at fjerne det automatisk.

Grunden til, at det skal være lidt "omstændigt" er jo , at sikkerheden har størst prioritet - hvilket jeg mener forsvarer fremgangsmåden til fulde, eftersom dét er hele pointen med at have programmet installeret

Om folk vælger at bruge et betalingsprodukt eller et gratisprodukt, må de jo selv om. Personligt vil jeg aldrig vælge et gratisprodukt mod sikring af min computer - ligesåvel som jeg heller ikke vælger et gratisprodukt til at sikre mit hus.

Men Norton er jo ikke et "sikring af min computer mod alt" program. Det er som udgangspunkt et virus og firewall program, der skal hindre uønsket adgang mod de kriminelle på internettet. Derfor er det bestemt  ikke i orden, atprogrammet ikke er til at fjerne fra computeren, når man ikke ønsker, det skal være der mere.

Til den generelle sikring af computeren mod uhindret adgang, hvis den er blevet stjålet, er der masser af muligheder med diverse passwords i styresystemerne. Derfor mener jeg, at Norton så afgjort har misforstået, hvad deres opgave er!

Det er da knald i låget, at man skal bruge et "værktøj" for at fjerne deres program!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Hm, beklager Jonasvs, men der bliver vi nu ikke enige. Sikkerhed er meget meget mere end virus og firewall beskyttelse, og Norton går da også væsentlig længere. Hvad med f.eks. spam, trojanske heste og,... og... Ja sådan er der mange muligheder. Derfor er Norton så integreret med styresystemet. Jeg er nu alligvel enig med LuneLund og Holger i at det er blevet alt for tungt.

OpenSource/Freeware er ofte af langt højere kvalitet end betalingsprogrammer (ikke altid men ofte). Tag et eksempel som webservere. Defacto standarden i dag er Apache som er open source. Microsofts IIS og hvad de nu ellers hedder er håbløst bagud - både hvad angår sikkerhed, performance, funktionalitet og ikke mindst fejl- og sikkerhedshåndtering. At det er gratis er jo ikke ensbetydende med at der ikke bliver puttet penge i det. Der er andre måder at tjene penge på. Ligesom Apache er der mange andre eksempler på at gratis programmer er langt bedre og mere sikre end betalingsprogrammer.
Det er naturligvis i orden - vi behøver jo heller ikke være enige om alt ;-)

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Annonce
Norton er jo så uhyggeligt sløvt at mange stopper f.eks en virusskanning. Hvor sikkert er det!?
Hvordan kan det være at f.eks. NOD32 ikke kræver et afinstalleringsværktøj? Desuden installere symantec altid en masse unødvendigt skidt.

Norton var for nogle år siden et rædselsfuldt program, men nu er det endnu værre. Magen til opreklamerede l*rt skal man da lede længe efter.
Tak Pokemon. Lige mine ord :-)

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Personligt har jeg dem mistænkt for at det er en del af deres foretningsstrategi, da mange af de fabriksinstallere pcér er med norton med en kort prøve periode. Og kan man ikke lige fjerne den efter perioden, så køber man nok en kode, til et år eller mere.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM den 30-03-2009 10:32
Personligt har jeg dem mistænkt for at det er en del af deres foretningsstrategi, da mange af de fabriksinstallere pcér er med norton med en kort prøve periode. Og kan man ikke lige fjerne den efter perioden, så køber man nok en kode, til et år eller mere.



Hvilket svarer til, at man tegner abonnement på f.eks "Illustreret Videnskab" og får de første par numre gratis. Og GIDER eller HUSKER man ikke lige at stoppe sit løbende abonnement herefter, kommer man til at betale alm. pris for de efterfølgende numre....

NEJ VEL !!!

Norton sender dig ikke pr. automatik en ny regning. Rent faktisk bliver Nortons programmer ved at fungere, men bliver naturligvis ikke opdateret længere. Programmet gør dig oven i købet dagligt opmærksom på problemet. Hvis "den alm. bruger" mener det er nemmere at betale en masse penge end det er at skrive "fjerne norton" i google, synes jeg bare de skal betale !!

Jeg skifter heller ikke selv tandrem på min bil - det betaler jeg mig fra. Dét er for MIG nemmere. Jeg KUNNE selvfølgelig brokke mig over, at producenten har konstrueret motoren således at enhver ikke kan skifte tandremmen selv. Eller at de vælger at sætte intervallet for udskiftning ned.

Jeg vælger istedet mine kampe med omhu...  

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Skrevet af LuneLund den 30-03-2009 12:05
 Rent faktisk bliver Nortons programmer ved at fungere, men bliver naturligvis ikke opdateret længere.
De kan ikke opdateres og de fungerer ikke hvis der ikke betales for en ny periode.
René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis