Renovering af Volvo Penta MD5B

Hej
I min nyindkøbte sejlbåd ligger en grøn lille knaldperle og ser godt ud. Men.. den har sar sat sig og trænger i det hele taget til en seriøs omgang.
Den er på vej til at komme hjem i garagen, hvor vinteren så kan gå med det.
Jeg er ikke urolig med selve arbejdet, bortset fra mangel på specialværktøj, men derimod volvo's listepriser....!!! 2244.- for en S-drevsmembram! I heldigste fald skal jeg handle for omkring 8000.- det må da kunne gøres lidt billigere, så jeg tænkte om nogen her har lidt fiduser omkring hele et sådant projekt, - paralelimport - "jeg har iøvrigt lige dette liggende" osv osv
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sådan en magen til, som fik den store tur for to år siden . Det lykkedes mig ikke at finde andre reservedele end de originale ,som jeg købte med nogen fordel i Sverrige,nærmere betegnet hos volvo iRaa lige ved skibshandleren. de fleste stumper var ikke lagervare men blev uden problemer eftersendt. Det er rigtigt,Volvo er et møgfirma med reservedele både her og i Sverrige. se godt på den vandkølede del af udstødsmanifoldet jeg har lige måttet skifte det på ferien ,1500 hos madsnedø marine. de har iøvrigt mange dele sem lagervare,men prisen!!!!
Jeg husker ikke at jeg havde brug for andre spec,værktøjer end aftrækkeren til svinghjulet det sidder MEGET hårdt
Held og lykke
Per
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Volvo har meget høje priser !!

Men tilgengæld udgiver de et kort over skandinavien med angivelse af hvor man kan få dele til sin VOLVO PENTA og efter hvad jeg har hørt på havnen bruger en del volvo ejere disse kort for der skal jo ofte lige skiftes et par småting !!

Min gamle saltvandskølede YANMAR knækkede en ventul fjeder sidste år og den blev pillet ud hovedrenoveret med nye lejer en ny dyse, ventil slibesæt nye ventiler grunder og maling ny empeller osv. det kostede ca 8500 incl moms og arbejdsløn !!! på en volvo værksted.


MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ikkje bruk pengar på gamle volvoar.
Vi hadde ein Vega med VP MD6A. Vi reparerte motoren i fjor. På tross av meget lave arbeidspriser hos en kompetent privatperson
så blei det dyrt. Når du først har brukt nokre tusenlappar så er det for seint å snu.
Skift ut driten først som sist! Beta marine
mariniserer Kubotamotorar. Dei skal passa rett på fundamentet og seilbåtdrevet. Dessutan så har dei godt rykte.

mvh.
Ask
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også