Placering af bruser armatur/ bruser hoved

Inden jeg ligger rør vil jeg lige høre jeres erfaring med Placering af bruser armatur og bruserhoved. For at undgå 'en kold dukkert' når man åbner for bruseren, vil jeg placere armaturet på sidevægen og hoved på bagvægen i bruserummet. Men jeg undrer om slangen fra armaturet ikke kommer til at krydse over rummet og 'er i vejen' når man står i badet?
Jeg har ikke set løsninger hvor vand fra armatur til hoved føres i muren. Findes det?
Jeg vil meget gerne høre om din elegante løsning!

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Decollage

Du kan 15mm pexrør i din væg og montere dette i vægdåser til pex med 1/2" udtag, det kræver dog at du er meget nøjagtig med placeringen ved dit armatur, da du jo så får hele 3 punkter der skal passe.

Overgang fra armatur til vægdåse kan laves med pænt forkromet messingfittings (en vinkel og en omløber) og naturligvis en forkromet rosset.

M.V.H.

Georg Gearløs

Tror jeg kan følge hvad du mener. Det bør kunne passes til hvis jeg monterer hele armaturet med vinkel osv. inden den 3. dåse med vinkel støbes fast.
Der skal nok også en union i hvis armaturet af en eller anden grund skal ud (??). Jeg vil i hvert fald undersøge det nærmere.

 

Hej igen

Unionen har du i form af omløberen (samme type som sidder på armaturet).

Ps. skal lige finde min vvs bibel så vender jeg frygteligt tilbage

M.V.H.

Georg Gearløs

Du kan evt. bruge en forkromet radiatorforskruning vinkel 1/2" men check lige dit gevind på amarturet der hvor afgangen til bruserslangen er, der skal muligvis laves en overgang til 1/2" gevind.

M.V.H.

Georg Gearløs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis