Tømmerflåde !

Hej.

Et par kammerater og jeg har en lille idé om at vi ville lave en tømmerflåde, med 4 olietønder.
Men vi har ikke rigtig nogen idé om hvordan vi skal lave det?

Er det nogen herinde som har nogle idéer el. nogen tegninger??

P.S. Vi har tønderne.

 .tobias.dreier. ;p

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 hej tobias jeg ville nok lave en firkantet ramme af noet tømmer eller evt nogle granrafter til at binde tønderne fast på medmindre at du kender en som lige kunne svejse tønderne sammen istedet for, det ville være nemmere

moris 1000

du skal lige vide at ståltønder, selv helt nye holder max 1,5 år i saltvand, jeg ved ikke med ferskvand. Jeg ville bruge plasttromler, hvis det skal være svejsbart så find nogle olietanke, varmtvandsbeholdere eller andet med lidt tykkelse i.

Dr_LYn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Dr_Lyn :
nu er det ikke fordi at den skal ligge i vand i 1,5 år haha, men tak alligevel.



ALLE:
Men hvis man nu skal kunne have to små sofaer og en lille grill på?
hvor mange tønder skal der så sådan ca. været? Vi har tænkt på 5-6stk.

 .tobias.dreier. ;p

Lige netop på det punkt er jeg københavns største ekspert, jeg har i 6-7 år haft en flåde med sofa, grill, discokugle osv. osv (den originale flåde, der er kommet et par kopier i årenes løb). et par gode råd er: hold konceptet simpelt så vikrker det. Husk at holde et lavt massecentrum i prammen så får den god stabilitet med andre ord, lad være med at bruge for mange tønder, hellere for få og så supplere. Lad være med at bruge ståltønder, hvis du får lige så meget hygge og afslapning ud af den som jeg har fået ud af min kommer den til at holde ved i mange år. Hvis det kan lade sig gøre så udstyr den med en firtaktsmotor, støjen er et problem. Lær søvejsreglerne og vær hensynsfuld. Lad være med at sætte en for stor motor på det spilder bare benzin og laver larm, vi har sejlet fint nogle år med 4 hk på vores pram på ca. 7 x 2,5 m. Husk massere af hundetæpper, danmark er et koldt land. Har du overvejet at du måske kan få/købe/langtidslåne en malerflåde et eller andet sted ? Husk at skrue sofaerne fast, folk hopper, fra og i dem. Sofaer skal være af imiteret læder, de skyer vandet og er tøre på 1/2 time efter en regnskylle, helt en bæbrun pushermodel. Husk at bruge alle pengene på rødvin og mad, ikke bådudstyr, det meste kan findes, klunses (undtagen motoren). Lav alt det du laver så man kan hoppe på det, det vil blive brugt som hakkebrædt/landgang/stige/udspringsplatform osv.
Bare sig til hvis du har nogle spørgsmål.. mht. tønderne så start med fire, det giver 3-700 kg opdrift afhængigt af tøndestørrelse. Jeg skulle have kendt dine planer i sidste uge, der kørte vi 4-5 m3 flamingo til skrot, ærgeligt.
Dr_Lyn

Dr_lyn:

Mange tak, har du evt. et billede af din sofabåd? (:

Vi er 4personer på de der 13-14 år, og ingen af os er overvægtige eller noget.
hvor mange tønder ville du så bruge ca??


 .tobias.dreier. ;p

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville bruge fire x 200 l eller allerhelst 700 l styropor (fanmingo) Jeg kan ikke finde ud af at indsætte billeder, men hvis du sender mig en mail kan jeg sende et par billeder.

Dr_Lyn
dav dav skriver lige lidt sent men jeg ville nok bare købe en yacht alt det besværd med at bygge bare køb en yacht og hvis du har omkring de 10 millioner kan du få en rimelig en!!

pis på det

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også