radiator kan ikke slukke.

Hej.

Jeg har et par radiatorer der ikke slukker helt når jeg skruer helt ned. Hvad kan det skyldes. Jeg har fjernvarme og radiatorerne er helt nye?

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Alle radiator ventiler åbner ved temperaturer under 5 grader, så vidt jeg er oplyst. Skulle være noget med frost sikring af systemet.

 

V.h.  Håndværkeren

Men hvis du har 20 grader i stuen og de stadig ikke lukker, kan det være fordi termostaten ikke er sat ordentligt ind over ventilen. Det gør at stiften ikke trykkes ordentligt i bund.
Ok. Der er ca. 15 grader. men jeg prøver lige at trykke dem godt på.

 

Skrevet af sælbyggårn den 24-03-2009 10:42
Men hvis du har 20 grader i stuen og de stadig ikke lukker, kan det være fordi termostaten ikke er sat ordentligt ind over ventilen. Det gør at stiften ikke trykkes ordentligt i bund.


hov.. er de ikke lukket uden ventil???

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

Annonce
nope..de er fuldt åbne uden termostat
oki.. my bad!! :)

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

Du kan også tage termostaten ind og holde stiften i bund, hvis ikke den lukker er det selve ventilen, den er gal med.

Hvilke ventiler og termostater har du?
Tak for alle svar.

Det er danfoos ventiler og termostater.

Problemet er løst. Sælbygårn havde ret. Det var termostaten der ikke var trykket ordentligt ned inden den blev skruet fast.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis