Mangelfuld Køling på Volvo B30

Efter at have skiftet termostat og fået renset og gennemset veksleren, er det ved at være småt med ideer - Efter en time med ca. 3000 omdr. går temperaturmåleren på 100 gr.
Når man ser i saltvandsfiltret, kommer der masser af vand ind, og der er rigeligt med ferskvand på.

Har I evt. nogle ideer???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det kanalerne i selve motoren?

Prøv at tage veksleren fra og sprøjt vand igennem indgangen på motoren, hvis der ikke kommer vand ud af udgangen på motoren, så har du fundet fejlen.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 12-07-2001).]
hej jeg ville lige tjekke om der ikke er en luftlomme i din ferskvands system, hvis der skulle være det så kan du ikke få det vandet til at cirkuler i motoren. jeg har set det nogle gange. så du må lufte godt ud div steder på motoren
mvh tob

JR
Hej,
Har lige skiftet veksler på min Volvo MD6A og det var et værre døje at få alle luftlommer ud. Jeg brugte aftapningskranken oppe ved motorblok/ventildæksel til at udlufte. Den ligger tilpas højt oppe hvilket er vigtigt. Prøv at åbne dækslet til påfyldningen efter motoren er slukket en tid og se om ikke den suger vandet til sig. Min "slugte" en halv liter, der må ha' været en luftlomme et sted.

------------------
Med venlig sejlerhilsen
Finn Hallager

Med venlig sejlerhilsen
Finn Hallager
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis