Sprøjtning før ny plæne

Hejsa

Næste weekend ryger de sidste 200m2 jord på vores have og så er der vel ~3000m2 som der skal laves til græsplæne. 2/3 af det står som vildt græs, ukrudt, brændenæller og alt det triste idag !

Grundet det store areal har jeg valgt at jeg vil sprøjte det væk inden ny plæne.... Så lidt spørgsmål :

- Hvornår skal/bør/kan man sprøjte ?
- Bør man klippe ukrudt først eller er det lige meget ?
- Hvor længe skal man vente efter sprøjtning med at gå igang med at fræse ?
- Hvor længe skal man vente før man kan så græs ?

Regner med at bruge roundup !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa Næste weekend ryger de sidste 200m2 jord på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja altså, det gavner ingenting at sprøjte først med round up.
Brug hellere de sparede penge på noget kunstgødning til græsset,
når det kommer op.
Det er jo også sådan at jo bedre græsset gror jo sværere har ukrudt og mos ved at få fat, græs er jo faktisk en ret levedygtig plante som kan udkonkurere det meste hvis det får noget at leve af.

Hilsen ame
Nej, nej og atter nej.
Zeppelin indeholder dels Glyphosat (=Roundup) + et middel, der hæmmer fremspiring i lang tid, Difluphenican.
Det egner sig til gårdspladser m.m. der ikke fræses o. l. og slet ikke til dit tilfælde.
Prisen er så meget højere end Roundup at dets virkning ikke er umagen værd (1 måned).
Virkningen af tilsætningen af Difluphenican vil kunne hæmme det nye græs; men nedbrydes ved intensiv jordbehandlingen.
Jeg giver de øvrige ret i, at sprøjtning kun er nødvendig ved problemukrudt, tidsler o. lign.
Gødning når græsset er etableret (til græsplæner = lavt P-tal) og hyppig klipning skulle være nok, ellers vil en gang MCPA (f. eks. Toxan) i sæsonen kunne dræbe 2-kimbladet ukrudt. Følg brugsanvisningen vedr. koncentration. Sprøjteforbud efter 1 august.
Baadsen/ Aktiv Havepleje
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis