500 internal error?

Den fejlmeddelelse har jeg nu modtaget de sidste mange gange jeg har prøvet at skrive et indlæg, inde i lav-det-selv-hus..

Jeg prøvede at tilføje 3 .jpg billeder..

Er der noget jeg kan gøre for at løse dette?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du fremprovokere fejlen igen? Altså skrive indlægget på samme måde, vedhæfte samme filer og så få fejlen?

Hvis du kan, må du meget gerne sende mig teksten i indlægget og de filer du prøver at vedhæfte til mailadressen: support (snabel-a) lav-det-selv.dk. Så kan jeg prøve at genskabe fejlen her og lurer hvad der går galt.

Mvh. AllanE
Uha, jeg indser nu at de fylder omkring 3 - 3,5 mb per styk. Det lyder som en forklaring?

Kender du en nem måde at komprimere sådan nogen billeder?
Hvis du med en let metode hentyder til Hurtigt, Fikst og Forkert (HFF), benytter du blot den i Windows indbyggede funktion, men den vil jeg betegne som en nødløsning. Ellers skal du undersøge om dit grafikprogram indeholder en Grafisk WEB indstilling.

Hvis ikke, prøver du at ændre farvedybden til 16 BIT = 65.536 farver, da billedets normale farvedybde på 24 BIT = 16,7 millioner farver, ikke lader sig gengive rigtigt på en normal skærm. Allerede her kan du spare en hel del på billedets datastørrelse.

Derefter formindsker du billedet til en acceptabel størrelse.
Da de fleste skærme kører med ca 96 DPI (Punkter pr. tomme) kan du, som en tommelfingerregel, regne med 6 tommer i bredden = ca 576 Pixel når det gælder indlæg og ca 10 tommer = ca 960 Pixels i billedgalleriet.
Til sidst komprimerer du billedet (eks. konverterer til JPG). Hvis du vil indsætte tekst i billedet, bør du gøre det efter at billedet er komprimeret, da teksten kan blive lidt gnidret ved komprimeringen.
Komprimeringsgraden varierer med billedindholdet, så her må du prøve dig frem til en acceptabel standard.

Hvis dine billeder er født i JPG-formatet, som er et komprimeret format, kan det give nogle uheldige virkninger når du efterfølgende gemmer billederne. De fleste programmer giver adgang til at ændre på komprimeringsgraden i Gem-menuen, så det bør ikke være et problem.
Det lyder måske besværligt, men det giver optimale billeder (alt er jo relativt)


Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis