Oplader til bærbar...

Jeg har en IBM bærbar af ældre dato. Opladeren til den er ved at være lidt ustabil. Der er vist en løs forbindelse i den. Dens output er: 16V 2,2A. Jeg har en anden oplader (til en Compaq). Den har et output på: 19V 3,16A. Kan jeg bruge den uden at ødelægge noget ???????
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke. Måske du kan, men da den orginale er på 16 v (omdrejninger) og med 2,2 A (effekt) så vil den nye du har fundet være for kraftig.

Som regel er der indbygget en elektroede boks der fordeler strømmen jævnt, men kommer der 3,16 A (Effekt) bliver det for voldsomt og computern kan brænde sammen.

Det er ligesom på en knallert, hvis du skifter tændrøret med et AA77 istedet for en AA66 så vil slageffekten være for kraftig og du ødelægger motoren. Så mit råd er at lade vær:D

M.V.H.
Daniel O.
Krudtmanden I/S Ervhervservice
Auto & IT

Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Ja- Jamen Andy det kan man også det rigtig nok.

Det bare bedst at man lader vær:D Men altså, det jo op til personen:D What ever:D


Chef C1.

Maskinmester/Manager

Olsen - Din Service
Eller køb en ny (original) PSU. De er slet ikke så dyre endda.
Hør evt prisen på 4657 0344 (Servicegruppen for dataudstyr).
Brug aldrig en oplader der ikke har samme volt som din gamle oplader!

Volt skal altid være det samme, ampere må gerne være højre end din gamle lader.

Har selv prøvet for sjov at bruge en oplader med 3 volts spændig for meget, og der sagde min bærbar, "fzzzump" og gik i sort, fik aldrig liv i den igen
Annonce
Hej. Har en gammei HPpv5 hvor laderen gik. Jeg købte en universallader i en elektronikforretning hvor spændingen kan sættes på 15 16 18 20 22 24 volt så vidt jeg husker, og der har ikke været nogen problemer.

mvh

 varmetossen

Gammel tråd!

Men ikke for gammel til at kunne nasse lidt gratis reklame :o)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nu da der er taget hul på den gamle tråd

Så kan jeg ikke anbefale at bruge en 19 volts strømforsyning til en IBM som er beregnet til 16 volt.
Min kone har en Ibm r 51 hvor strømforsyningen var ustabil (knækket ledning ved stik, formodentlig) Så var edb eksperten på konens arbejde så flink at forære hende en  19 volt strømforsyning det resulterede i en brændt pc, der lugtede varm og ellers var helt død.

mvh jens
Skrevet af je__ns på 08 jan 2013 14:01
Nu da der er taget hul på den gamle tråd

Så kan jeg ikke anbefale at bruge en 19 volts strømforsyning til en IBM som er beregnet til 16 volt.
Min kone har en Ibm r 51 hvor strømforsyningen var ustabil (knækket ledning ved stik, formodentlig) Så var edb eksperten på konens arbejde så flink at forære hende en  19 volt strømforsyning det resulterede i en brændt pc, der lugtede varm og ellers var helt død.

mvh jens

Hva skete der efterfølgende med edb eksperten?  
Har en lader til min bærbare, den kan stilles fra 15 -16 - 18 - 19 - 20 - 22 & 24 V med div. stik så den kan bruges til næsten enhver pc mener det var 5 eller 6 hundrede den kostede.
 
Og ja pas på med for mage Volt det kan ødelægge din pc.

Mærke: Sandberg 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis