HP 2600n

Hej Alle!!

Jeg har denne HP color laserjet 2600n som jegt netor har ofret 1900,- på, til 4 nye tonere.
Magenta-farven virker imidlertid ikke.
Den har registreret den nye toner, og under forbrugsoplysninger er Magenta på 100%.

Når jeg printer en testside, eller hvilken som helst anden side, kommer der ikke noget Magenta, så derfor er ALT print med farve noget bleg.

Hvad kan jeg gøre??

ps. det er originale tonere jeg har brugt.

På forhånd tak!!

MVH
Jonas Nielsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du chekket at alle forseglinger blev hevet korrekt af - det er typisk et stykke plastik er ikke er hevet rigtigt af og spærrer?
Har du afmonteret, rystet magenta toneren (og givet den et let dask) og sat den i igen?
Har du kørt en printertest?

Hvis ja til alle 3 ovenfor ser jeg 2 muligheder: Hvis den gamle magenta virkede så er den nye defekt - få den byttet ved forhandleren. Hvis den ikke virkede (prøv evt. at genmontere den gamle - ryst den for at få det sidste toner løs i beholderen) - ja så er din printer defekt, så er du lidt på spanden med mindre pinteren relativt ny. Den første mulighed er dog den mest sandsynlige.

Hej Gear-box

Håber ikke at du har smidt dine gamle tonere ud, hvis du har skiftet dem da maskinen gjorde opmærksom på at der ikke var mere farve, må du gerne føle dig snydt af HP.

Du kan nemlig nulstille smartchippen i toneren ved at slukke for printeren på on/off knappen bagpå, tryk dernæst på knappen til venstre og den midterste af de 3 som sidder på fronten, hold dem nede samtidig mens du tænder igen ca. 3-5 sek.

Derefter vil du have 4 ? i displayet, da printeren ikke ved hvor mange sider der er toner til, jeg gør det hvergang og plejer at kunne skrive ca. 500-1000 sider ekstra ud med normal farvedækning, du skal så selv holde øje med hvornår der ikke er farve nok på dine print.

Hvorfor ikke bruge alt farven ?, hvad der sparet er tjent

M.V.H.

Georg Gearløs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis