Træterrasse ovenpå fladt tag (tagpap)

Hej

Jeg skal til at lave en terrasse oven på tilbygningen som har fladt tag beklædt med tagpap. Er der nogle gode ideer til hvordan det bedst gribes an, jeg tænker blandt andet på opklodsning af strøer og afstand mellem disse.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lagde strøer direkte på tagpappet på langs af faldet, så det ikke ville stemme vand op.
Det har ligget i 10-12 år uden problemer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm den 22-03-2009 15:31
Jeg lagde strøer direkte på tagpappet på langs af faldet, så det ikke ville stemme vand op.
Det har ligget i 10-12 år uden problemer.

Ok - har du klodset strøerne op på nogle sten eller andet eller er de placeret direkte på tagpappet?
De er placeret direkte uden nogen form for opklodsning fordi jeg ikke ønskede punktbelastning på tagpappet.
Ved at lægge strøerne direkte opnår jeg det laveste tryk pr. cm2, men det fordrer at du kan lægge dem på langs af faldet.
Hvis man klodser op med sten, ville jeg være bange for at stenens skarpe hjørner og kanter over tid vil trykke sig igennem tagpappet og skabe utæt tag.
Jeg skal ellers ikke klåge, men det var de overvejelser jeg gjorde mig, og det har som tidligere skrevet virket udmærket i 10-12 år.

Med venlig hilsen
ktm

 

sad lige og søgte på forummet... har i ikke nogle billedere af jeres tag terrrasser?

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis