Slap radiator ventil

Hej   allesammen

håber i kan hjælpe mig med dette lille / store problem

Jeg er bekendt med ventilmotionering m.v. men fornylig er en ny ide kommet til live i en af mine radiatorer. Nemlig fænomenet at den først smider varme ud for fuld knald. jeg skiftede termostat i den tro at den gamle var gået, men ak. Under udskiftningen havde jeg fat i ventilen og istedet for at presse sig ud, kunne jeg uden problemer trække den ud, hvorefter den selv gled roligt tilbage. Dette skulle stoppe for varmen i logisk forstand hvis den glider helt ind, men det gør den ikke. Den varmer som var stiften presset ud uden kontrol af en termostat, men er helt trukket ind som var den lukket...???
Jeg har overvejet om der sidder en fjeder inde bagved, der eventuelt er beskadiget, men ved ikke nok om det til at ville skille det af, før jeg har konsulteret det alt-vidende lav-det-selv råd, nemlig alle jer.
Er der nogen her der er stødt på dette fænomen og vigtigere... fundet løsningen

med venlig hilsen

Zoyas

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at stille på forindstillingen på termostaten....?

Mvh Jax

Nej. Ved ikke hvad man gør, men burde det være nødvendigt?

nu spørger jeg lidt ledende, jeg har nemlig ikke før oplevet at det var nødvendigt ved alm. skift af termostat?

hilsen

kenneth

med venlig hilsen

Zoyas

men lad mig høre det er jo pinden der er problemet  
hvad der startede som en rutine sag udviklede sig i en anden retning end ventet.
hvordan gør man?

med venlig hilsen

Zoyas

Har selv for nyligt monteret en radiator (der pludselig kørte på fuld knald!). Jeg pillede termostaten af og justerede forindstillingen ved ventilen - derefter kunne jeg styre varmen igen....

Hvorfor radiatoren pludslig gik amok vides ikke - men efter justering af forindstilling funkede det bare.

Mvh Jax
hvordan gør du det?

med venlig hilsen

Zoyas

Annonce
I mit tilfælde er det purmo radiatorer med en "purmo RO" ventilindsats http://www.purmo.com/dk/products/394.htm

Derpå kan forindstillingen styres..... ved ikke hvad du har....

Mvh Jax

Det skal jeg lige have undersøgt, men det er der jeg indstiller på den, jamen så skulle det være til at finde ud af så snart jeg har producentens navn.

mange tak for den store hjælp

hilsen

kenneth

med venlig hilsen

Zoyas

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere