Glasfiber - bund i filter

Hej, jeg står og skal have lavet en skrå bund i mit filter, til min havedam, da den flade bund som er  i mit filter, gør det meget besværligt at rense filteret, så ved at lave bunden skrå ned til bundafløbet, vil det blive en del lettere at rense.

Jeg har lavet et eksempel, hvor man kan se hvordan skidtet ikke kan komme ud, når bunden er flad, medmindre man tager alt vandet løbe ud, men at skidtet godt kan komme ud, når bunden  er skrå, uden at skulle tage alt vandet ud:  http://peecee.dk/upload/view/161274

Jeg har tænkt lidt igemmen hvordan jeg kan lave bunden skrå, og har fundet frem til at glasfiber måske vil virke.

Men har nogle spørgsmål inden, jeg er helt sikker på om det er det, jeg vil bruge.

Spørgsmål :

1.       Mit filter er et plast kar, og har en glat overflade, vil glasfiber kunne binde til sån én overflade?

2.       Jeg skal bruge et materiale, som jeg skal forme den skrå bund i, jeg har kigget på flamingoplader, ligesom dem her : http://www.billigbyg.dk/shop/g60-150-skarpkantet-15424p.html , vil jeg kunne bruge det?

Eller er der et materiale som er bedre?

Her er et eksempel, på hvordan jeg vil bruge flamingoen : http://peecee.dk/upload/view/161275

3.       Vilke produkter skal jeg anvende til det?, og på hvilken måde, skal de bruges?

4.       Det skal samtidig også være let, og fleksibel, som muligt, har i en løsning som er bedre ind den jeg omtaler?


 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at støbe det i beton? Så kan det holde sig selv nede og holdes på plads med en klat lim. Beton kan gøres meget glat og ellers kan det males.

WS
flamingo må du ikke bruge, det smelter. så du skal ligge en slags plade i du kan støbe på. og hvis du sliber der hvor glasfiberen skal binde så skal det nok holde.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
tilpas en glasplade og så en fugning rundt i kanten med silicone.
Skrevet af WinstonSmith den 21-03-2009 22:38
Hvad med at støbe det i beton? Så kan det holde sig selv nede og holdes på plads med en klat lim. Beton kan gøres meget glat og ellers kan det males.

WS

Det skal kunne bevæge sig, plus det skal være let, så hvis jeg skal rykke rundt på,  at det så ikke bliver tungere ind det er i forevejen. det derfor jeg gerne vil bruge noget ligene Flamingo. :)


 

Skrevet af ckdk88 den 21-03-2009 23:06
flamingo må du ikke bruge, det smelter. så du skal ligge en slags plade i du kan støbe på. og hvis du sliber der hvor glasfiberen skal binde så skal det nok holde.


Trodet jeg ellers man kunne bruge. :(

Her er der et eksempel hvor man har brugt en skumkerne i midten, også glasfiber på begge sider, er der nogen der ved om jeg vil kunne bruge sån et matriale, og hvor man kan købe det?


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Spiky

Du kan bruge opskummet pvc plade, det bliver brugt til reklameskilte og kan fåes i mange forskellige tykkelser og er meget nemt at bearbejde.

Skiltefirmaer har det på lager, ellers prøv at google det.

M.V.H.
Georg Gearløs 
Skrevet af j håndstad den 22-03-2009 01:02
tilpas en glasplade og så en fugning rundt i kanten med silicone.


Hmm, er glas ikke ret skrøbelig, og hvis det hule rum som kommer, ikke bliver fyldt op med et matriale vil det så kunne holde til et tryk på 180 liter, plus vil det holde til bevægelse, uden samligen går fra hinanden? vil fugen kunne klæbe sig til den plast overflade som filteret har, har nemlig prøvet at lime på overfladen, hvor jeg først har slibet, og gjordt rent, og det vil ikke klæbe sig ordenlig fast. :( 
Kun hvis du skal sætte en folie gemmenføring på, som på dette billed, af mit filter :

 

4 - 5mm glas vil sagtens holde men der skal være et par utætheder så der kommer vand i rummet bagved. Men hvis glaspladen er for stor på den ene led behøver den jo ikke at blive limet den skal bare stå på skrå.

hvad med plexiglas, det kan varmes og formes som du vil

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af Henrik S den 23-03-2009 09:25
hvad med plexiglas, det kan varmes og formes som du vil


God ide, hvordan varmer man det op? :)

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også