Fræse spor i gulvspåneplade

Hej har et lille spørgsmål . Fik lavet gulv i stuen for 2 år siden.   220 mm flamingo 10cm beton -strør med 100 mm rockwoll i mellem og så tror den hedder 20 eller 22 mm gulvspån plade. og afsluttet med lys aske gulv.
Nu vil jeg gerne have gulv varme ( Dumt og finde ud af bagefter)  Og tænke kan man fjerne aske gulvet. og så fræse spor i gulvspån pladen til 20 mm varmeslange montere varmefordelings plader og lægge gulvet igen. ???

Har nemlig set man kan få sådan nogle gulvspån plade hvor rillerne er lavet. så tænkte man måske kunne lave det selv- eller vil pladene blive for ustabile når der bliver fræst næste igennem dem..

Eller er den bedste løsning op med dem og lave en bund af forskalnings brædder

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Op med gulvet, derefter enten forskalling eller nyt lag med forfræste plader.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du kan naturligvis ikke fræse over 20mm ned i en 20 eller 22 mm spånplade - den går bare ikke. Selvom du ikke går igennem, vil styrken i pladerne være væk.

Hvis du tager dit aske-parket op, kan du bruge høvlede brædder til underlag for varmefordelingsplader. Men ellers brug forfræsede spånplader og varmefordelingsplader. Begge +pex forstås...


LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Hej MR. Maggo.

Hvis du fræser på tværs af strøer, så kan det faktisk godt lade sig gøre, har set lignende projekt som virkede perfekt.

Husk varmefordelingsplader!


PE

Annonce
Vil have gulvvarme da jeg har et problem med at kikke på radiatorer / rør / ledninger osv -. Hvorfor skal brædderne være høvlet . Kan man ikke bare bruge uhøvlet forskalningsbrædder. der kommer jo varme fordelings plader oven på- Eller vil det ikke gå
Brædderne skal være høvlede pga de skal være lige tykke

PE

Jeg vil nu også mene at han godt kunne fræse et evt. 16 mm spor, og så også bruge 16 mm rør :-)

Det nye gulv han lækker oven på, vil jeg så vælge så tykt som muligt, for det er lidt selv bærende.

Men det da noget af et arbejde at fræse sådan et gulv.

De forfræste gulvspånplader er jo også kun 22mm og meget skrøblige, så med mindre du vil til at lægge nye strør med mindre afstand, for du samme løsning ud af det.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Lopus den 22-03-2009 14:22
Jeg vil nu også mene at han godt kunne fræse et evt. 16 mm spor, og så også bruge 16 mm rør :-)

Det nye gulv han lækker oven på, vil jeg så vælge så tykt som muligt, for det er lidt selv bærende.

Men det da noget af et arbejde at fræse sådan et gulv.

De forfræste gulvspånplader er jo også kun 22mm og meget skrøblige, så med mindre du vil til at lægge nye strør med mindre afstand, for du samme løsning ud af det.


ikke samme løsning - mit forslag gik på at lægge forfræste plader OVEN på de eksisterende.

Og ja: høvlede brædder af hensyn til ensartet tykkelse på brædder..

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis