Hvad vælge ved udskiftning af varmtvandsbeholder v fjernvarme?

Jeg har købt et hus med direkte fjernvarme.

Varmtvandsbeholderen er lille, meget gammel, og rigtig dårligt isoleret.

Når jeg skal skifte denne varmtvandsbeholder, hvad er så det bedste at gøre?

Skal jeg skifte til en ny eller til varmtvandsveksler.
Man må gerne have inddirekte fjernvarme i området.
Burde jeg købe en hel unit med både varmtvand og varme-veksler?
Jeg har købt et hus med direkte fjernvarme.... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
god ide! Det gør jeg.

Rørene til brugsvand har store tæringer, som jeg også lagde billeder om i et andet indlæg.

Men jeg skal stadig forny mange dele af varmesystemet, både i kælder og på 1. sal, hvor der slet ingen varme er, så måske skulle jeg finde en veksler at sætte imellem.
Jeg har haft varmtvandsveksler i 10 år. Den hedder ARO og laves i Odense. Den er ganske ustabil, også nummer 2. Ofte varmer den vandet, når vi ikke bruger varmt vand og andre gange vil den slet gå i gang, når vi står og skal bruge varmt vand. Mine venner, der har varmtvandsveksler fra andre fabrikater har slet ikke de samme problemer. Så i det mindste køb ikke ARO.
Jeg ved det er et gammelt indlæg, men nu relevant for mig.

I skriver at i anbefaler en veksler. Hvad nu hvis man har cirkulationspumpe på det varme brugsvand, pga en ret stor ejendom (3 lejligheder), så det ikke tager en krig for at det varme vand kommer ud til hanerne. Vil en veksler så ikke kører konstant, når pumpen også kører. Altså vandet bliver kølet af på sin tur rundt i huset, og så vil veksleren varme det op når dte kommer retur...?

Mvh
Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis