Udskæring og montering af Velux ovenlys

Er der nogen her der kan give en ca. pris for udskæring og montering af Velux ovenlysvindue? Huset er et et planshus fra 1961 med eternit asbest tag. På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer meget an på hvordan det skal laves indvendig.

Er der loft til kip, hvor stort en vindue, skal der laves en lysskakt. og skal det laves i gips eller evt. mdf..?

men vil tro sådan en opgave tager en arbejdsdag for en dygtig tømrersvend +/-

så vindue, med inddækning 4000 kr
evt. forskalning + gips 1500 kr
og en dagsløn 3200
+ moms

så 10-11000 kr


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ja, kommer som sagt helt an på hvor der skal laves indvendigt.

Skal der også laves lysning indvendigt, og der skal skæres hul i evt. en pudset skråvæg.
Så er en dag for næsten lidt til at lave det hele, og færdig gøre det med lysning og lister.

Men kommer helt an på hvor det sidder, hvordan det er at lave hul, og hvordan afslutningen skal være.

Er der flere vinduer der skal monteres, er det jo også billigere pr. montering.
Huset er 1½ plan (eller hvad det hedder) så der er skråvæg i badeværelset hvor vinduet evt. skal sættes op. Så ikke noget med lysskakter. Jeg havde forestillet mig det skulle være et stk. GGU 0073 C04 (55 x 98).
Så vidt jeg kan måle mig frem til, skal vinduet sidde lige hvor der går et spær. Komplicerer/fordyrer det opgaven eller er man alligevel ud i at skulle bygge en ramme til vinduet? Og mht. udskriftning af tagpladerne er der ikke noget at gøre ved det, jeg må jo bare nøjes med nogle mindre holdbare plader så :)
Annonce
Hvis du bliver nød til at skære i spæret, så skal du have lavet en udveksling, og ja, det er jo en opgave i sig selv. og da du har skråvægge, er det jo ikke muligt "bare" at komme til, som hvis der havde været synlige spær i et loftrum..

Jeg ville nok se om det ikke var muligt at sætte vinduet på en af spærets sider.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Ok tak for info. Vil det så sige at jeg skal regne med at udskæring og komplet montering af et Velux GGU 0073 C04 som ikke går igennem et spær tager ca. 1 dag?
Ja, det ville jeg holde på, hvis der kun skal laves en almindelig lysning i en skråvæg. og man kan nå fra gulvet.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis