Bordplade af teakplanker

Jeg har lagt et teak marineplank med fuger i mit badeværelse og fået en del planker til overs. Jeg tænkte mig at lave en bordplade af det resterende træ.

Plankerne måler 130 x 20 og har fer og not. Det endelige mål på bordpladen er ca. 800x600. Da jeg jo ikke vil have fuger på bordpladen, er jeg klar over at der skal  høvles/saves/fræses noget af feren.

Men hvordan er ellers den rigtige fremgangsmåde når man vil lime sådan nogle planker samme til en bordplade ????. Her tænker jeg bla. på problemer som at pladen slår sig .
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok lime dem på en MDF plade, og så lave en pæn kant med teakplankerne (hvis de er massive) eller købe en massiv kant.

Green

kør forbi en venlig snedker i dit lokalområde og få ham til at skære plankerne op i stave. Efterfølgende vil han så kunne overtales til at samle dem i hans limpresser og vupti så har du en ny bordplade. Det vil ikke være voldsomt dyrt i timer for snedkeren men det vil med garanti blive et pænere resultat end man selv kan producere, hvis man ikke har adgang til et værksted. Hvis du er rigtig heldig har ´han også en bred båndpudser så pladen kan blive slebet plan.

Man skærer planker i stave for netop at undgå at de slår sig når de bliver limet sammen.

 

God arbejdslyst

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis