Engelsk mc

Hej alle..
Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring med engelske mc´er?
Jeg overvejer at købe en gammel en af slagsen f.eks Ariel eller en Ajs en cylindret
Norton og Triumph er blevet lidt for dyre og Bsa er ikke lige mig, men altså er det noget der er til at have med at gøre for sådan en gør det selv´er
eller hvad siger i?
Det er nok mest sådan noget legetøj for voksne, men bare lyden af sådan en gammel enstamper får nakkehårene til at rejse sig på mig...( Det er musik )

Specielt en Ariel VB600 ville jeg blive kiste glad for at høre nogle kloge ord om..!
Hvad med reservedele osv. til sådan en svend??

Hilsen ame
113 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hæ Hæ her er nok en med for mange penge på kiste bunden, bare reservedele kan løbe op i en mindre formue, og meget sjældent er det nye dele.

Stort set alle Engelske motorcykler fra før 1980 er nogle forfærdelige olie svin !!!

Jeg ville anbefale dig at kontakte en weteran klub for motorcykler, de ved alt det du har brug for at vide.

 

V.h.  Håndværkeren

Hav en lille pose med, når du er ude at køre, til at samle de stumper op i, du taber hen ad vejen!! :) :)

Se bort fra mine dumme bemærkning og kig f.eks. her:

www.dvm.dk/
www.dkmc.dk

Der findes mange flere på lokal plan. Søg på Google under veteran motorcykel klub.
Det er en meget speciel verden, du der bevæger dig ind i, hvor du SLET IKKE skal nævne noget om japanske sager. Det er ikke ualmindeligt at man har 10-15 maskiner i de kredse, så pas på at bacillen ikke griber for voldsomt fat i dig. Det ser i alle tilfælde ud til, at man storhygger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm.

Mange tak for info om veteranklubberne der, jeg er udemærket klar over at der er en del skrue arbejde ved at holde sådan en gammel mc kørende, men det er efter min mening blot en del af charmen.

Der er nok heller ikke meget fornuft i at købe sådan en og dog man må sige de holder prisen godt, hvis man kan holde den i samme stand som den er i når man køber den, medmindre altså at man har givet for meget for den!!!

Men det jeg mest efterlyser er nogle der direkte har erfaring med engelske mc´er,
er der nogle modeller der er specielt gode og andre man skal holde fingrene fra??

Jeg har kørt på japanske cykler, men med hensyn til engelske er jeg rimelig blank udover at jeg er helt vild med lyden og stilen over sådan en oldtimer..

Hilsen ame

 

Jeg råder altid folk til en start at melde sig ind i den klub, man mener dækker ens behov bedst.
Deltag i deres komsammener og få en snak, og måske er der oven i købet, en der ved noget om den MC, du kunne finde på at købe.
Det er slet ikke altid at MC bliver omsat via annoncer, men meget bliver handlet internt i klubber. I klubberne ved man ogå om det er et fornuftigt køb til den givne pris, og man dyrker ikke at snyde hinanden.
Dem der har de største problemer med reparationerne på gamle MC, er de folk, der slet ikke har noget af det.
Det er det samme med f.eks. min amerikanske bil. Jeg har ikke noget problem med, hvor meget benzin den skal have for sin ulejlighed, det er alle mulige andre, der gør sig store bekymringer over det forhold og de dermed forbundne omkostninger :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej ktm.

Det lyder som fornuftig snak, jeg må se at finde en lokal klub her på Fyn og snakke med dem, jeg føler mig lidt for blank angående priser osv. på sådan nogle cykler.
Og der er jo ingen tvivl om at hvis jeg skal have lavet for meget gammel mc på et værksted, så bliver det en temmelig dyr hobby..

Tænkte bare der måske var nogle blandt de lidt ældre herinde der havde ejet en rigtig mc (hehe) i deres ungdom engang...

Hvad er prisen f.eks. på en Ariel VB600 hvis den er i pæn stand osv.?
Jeg har en i kiggerten, men er lidt usikker på om den er for dyr..

Hilsen ame

 

Annonce
Hvad mon manden mener med de lidt ældre  jeg er da KUN 58
Nåeh så er jeg heldigvis ikke gammel nok

Til Håndværkeren??

Om du føler dig ung eller gammel kommer vidst ikke sagen ved i denne tråd!!

Iøvrigt pisseirriterende at få en mail om at nogle har skrevet et indlæg i ens tråd og det så viser sig at være sådan noget ligegyldigt sniksnak halløj...

Hvis emnet ikke interessere dig så lad dog være med at skrive mand, eller er det fordi du gerne vil slå en eller anden rekord??

Synes ellers jeg er et meget tolerant menneske,
ja faktisk er jeg normalt pisseligeglad.

Hilsen ame

 

Skrevet af ame den 24-03-2009 22:03

Til Håndværkeren??

Om du føler dig ung eller gammel kommer vidst ikke sagen ved i denne tråd!!

Iøvrigt pisseirriterende at få en mail om at nogle har skrevet et indlæg i ens tråd og det så viser sig at være sådan noget ligegyldigt sniksnak halløj...

Hvis emnet ikke interessere dig så lad dog være med at skrive mand, eller er det fordi du gerne vil slå en eller anden rekord??

Synes ellers jeg er et meget tolerant menneske,
ja faktisk er jeg normalt pisseligeglad.

Hilsen ame

 

Snik Snak o.s.v.
Jo jeg har en rimelig interesse i motorcykler, faktisk benytter jeg mig af min egen til al transport (har ikke Svedekiste)
Men du har åbenbart ikke humor nok

Hej Jan.

Den der veteranposten havde jeg ikke set før, det er jo en super side 1000 tak..!!

Hehe igår aftes fandt jeg ud af at der faktisk er en klub specielt for gamle engelske mc´er her i Odense og vi har også et mc værksted med speciale i engelske mc´er, så der er vidst lige nogen jeg skal ud og besøge...

Hilsen ame

 

Der er yderligere 103 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også