Jeg har el-varme i øjeblikket, men overvejer at tage skridtet til centralvarme.
Alle taler om naturgas men er olie ikke et alternativ, når man tænker på, at der pt. kun er naturgas til forholdsvis få år, eller bør jeg bare gå ud fra, at der også er nok om 10-15 år.
Er naturgas billigere og er det nemmere at holde naturgas end olie?
Endeligt, er der nogle med gode erfaringer med hvilket anlæg man bør vælge, hvis det bliver naturgas og hvilken varmtvandsbeholder og størrelse bør vælges (hus 175 m2 + 50 m2 kælder - 2-3 personer i husstand).
På forhånd tak, hvis nogen kan føre mig ind i denne "nye verden" - for det er så dejligt nemt med el - en ny ovn hvor man fryser, og sagen er klaret på 5 minutter og intet i vedligeholdelse. Til gengæld "græder man", når årsopgørelsen kommer.
Og til slut en historie vi grinte af, men som absolut ikke var sjov. En i vores familie købte et hus med udendørs swimmingpool .. med el-opvarmning, og nød det første år med konstant dejligt tempereret vand. Årsopgørelsen og choket kom - et 6 cifret restbeløb. Vedkommende ringede til el-selskabet og mente der måtte være noget galt, som de straks gav ret i, men ringede senere tilbage og forkyndte, at der intet unormalt var i dette forbrug .... til et hotel. Hvorfor de troede det var et hotel ved jeg ikke, men da de hørte det var et almindeligt parcelhus blev der tavst, men rigtig var regningen.
Mvh. JørgenE
Mvh. JørgenE