Hulkehl-liste skal flugte med fliser !!

Hej gutter

Jeg sætter 10 mm tyk travertin marmor fliser på væggen over bordpladen i køkkenet. Denne beklædning starter 3 mm over afslutningen på hulkehllisten på bordpladen (ikke monteret endnu). Så langt - så godt (med planen ;-) )

Jeg (og især konen) vil have listen rykket tilpas meget ud fra væggen, så den ikke "gemmer sig" under fliserne.

Umiddelbart regner jeg med at sætte en ekstra liste i tilpas tykkelse bag hulkehllisten for at opnå ovenstående.

Er dette måden at gøre det, når jeg ikke vil have listen til at ligge uden på fliserne?

Kan oplyse at der er fuget med silicone mellem bordplade og væg, og at jeg vil lægge en fleksibel fuge i flisefugernes farve mellem liste og fliser (ca. 3 mm)

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare montere fliserne under listen eller helt droppe den der liste..

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 21-03-2009 13:04
Hvorfor ikke bare montere fliserne under listen eller helt droppe den der liste..

Grunden er rent kosmetisk. Vi ønsker ikke at nederste fliserække skal fremstå lavere end den er. Har betydning for mønseret/sammensætningen af forskellige størrelse fliser. Vi kan ikke droppe listen, da den er nødvendig for at dække over "gabet" mellem bordplade og en meget ujævn væg.

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Skrevet af Orla Nautrup den 21-03-2009 13:13

Hej

Det vil være fint at klæbe en afstandsliste på væggen.

Husk at sætte hulkehllisten (evt fastlime den) med slicone mod bordpladen så der ikke trænger fugt ind under.

En fuge på 3 mm er for lille (5-6 mm anbefales), hvis den skal optage  bevægelser i bygningsdelene.



Tak for oplysningen om fugebredden, Orla. Det var jeg jo egentlig godt klar over, men blev lige påvirket af flisefugerne i mosaik-nettet, som jeg vil bruge i noget af mønsteret - denne er nemlig 3-4 mm.

Og siliconen bliver der ikke sparet på 

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis