Intelligente el løsninger.

Til dem som kunne overveje  Intelligente el løsninger .
Jeg har i mange år syntes at IHC var vejen frem. Lige til jeg selv skulle have det i mit eget hus. Jeg har kæmpet med planlægningen i lang tid, og efter flere samtaler med LK suport for IHC, løb jeg gang på gang panden mod en mur. De har ikke udviklet ret meget de sidste 15år. Jeg begyndte at se om der fandtes andet, og efter at have set hammerslag med huset til 125mil på Malorca, fik jeg øjnene op for www.gira.de
Inden for et halvt år kommer dette til at blive taget ind i fx. Lmg's sortiment. Der er danske stikkontakter til, og alt det lir man kan forestille sig. Kender ikke så meget til produktet, men tror det er kommet for at blive. Lir er der nok af, og synes det er ekstremt gemmemført. Så tror det kommer til at blive løsningen i vores hus.

 

Til dem som kunne overveje  Intelligente el... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan godt tåle din mening. Det er jo det vi har hinanden for. Det er jo der idéerne kommer. Jeg syntes ikk om fuga stikk mm. Og syntes ikke om Opus tryk. Derfor lavede jeg det sådan at alle mine stikk var ved gulvet, og mest muligt diskrete steder hvor jeg fx. ved de skal bruges bag noget. Jeg er ikke helt vild med Gira stikk og synes at opus er de mest diskrete.

Når det så er sagt er det jo en nybygning jeg laver. Og jeg HAR muret over 100 dåser ind i div. vægge. Jeg kan godt overskue at skifte til andre dåse ved døre, men føler ikke helt for at skifte de 100 andre dåser ved gulvet  Og så var det jo heldigt at jeg bedre kunne lide dem i Opus . Jo det er lidt at blande det, men i mit hoved den gang jeg planlagde det, synes jeg det var ok adskilt. Men jeg kan jo også tage fejl.
Jeg aner intet og programmering af sådan noget. Meeen jeg vidste jo heller ikk noget om at grave fundament og dæk, samt rejse spær, lægge tag osv. Men det er da gået super cool indtil videre . Så lader mig ikke skræmme af jeg skal læse en manual som jeg skulle med gulvvarme og jordvarmen.


 

Hej Nif.
Det er rigtigt fint. Man skal nemlig gøre det man føler for, og hvis bare man har overvejet resultatet INDEN man går i gang, ja så fortryder man jo ikke midtvejs vel ?
Lad mig endelig vide om det lykkes at lave KNX programmeringen når den tid kommer.

Kun perfekt er "godt nok"

Nogen der ved, hvor man finder manualen til Smart House. Jeg tænker på den der omhandler programmeringen af Generatoren og ikke webløsningen.

Det er da i øvrigt ikke særligt tidssvarende, at den skal tilgås via det gamle RS-232 serielle system. Burde da være USB eller Wireless. Kender godt webløsningen men det kræver jo, at der altid er en PC tilsuttet - og det er da heller ikke smart.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis