Må jeg det?

Jeg arbejder i et byggemarked som er en del af en større dansk kæde. Til tider stilles der spørgsmål herinde som kan afhjælpes med produkter købt i denne kæde.

Må jeg jf. forummets skrevne og uskrevne regler referere til disse produkter? Jeg mener ikke selv at jeg har direkte økonomisk interesse, da jeg får min løn uanset hvad.

Jeg vil bare lige høre folks mening så jeg ikke risikerer en tilsvining.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er almindeligvis hurtig på aftrækkeren, når nogen forsøger sig med uopfordret reklameindsats, så jeg føler mig lidt truffet!

Omvendt slår jeg også til lyd for at seriøs rådgivning, understreget af f.eks. henvisning til sin beskæftigelse, er særdeles relevant og meget nyttig. Jeg plejer at eksemplificere min mening om god rådgivning ved at henvise til Orla Nautrup og kan sagtens tage Spotvvs m.fl. med.

Men hvis du blot lægger XL's tilbudsavis ind, er det helt misforstået.

Men er der en eller anden, der spørger til, hvad man kan bruge i den ene eller anden situation, synes jeg da det er helt i orden.
MEN DET ER BLOT MIN RINGHEDS MENING, JEG HAR INTET AT SKULLE SIGE I DENNE SAMMENHÆNG!!!!

Gør du det helt rigtigt, tilføjer du blot, at du er ansat i det rekommanderede firma!
Personligt ville jeg da være glad for sådanne oplysninger!
Men igen, det er på ingen måde mig der har noget som helst med bestemmelserne at gøre, men jeg gider bare ikke se på skvadderhoveder, der ikke har andet på sinde end at reklamere for værdiløst bras, for at lokke penge ud af os brugere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er umuligt at være upartisk når man har relationer til produktet, og samtidigt er det et tveægget sværd. ”Faldbyder” du et produkt, vil du få læst og påskrevet teksten, og hvis du udtaler dig på en måde som kan virke negativt, bliver du med garanti ”tilbudt” en kammeratlig samtale på chefens kontor. 

Det er en vanskelig balanceakt, men med lidt omtanke kan det lade sig gøre. Det er der mange gode eksempler på i dette fora.


Mvh. Christian

Hej Rune

Jeg er helt enig med den kære Ktm.

Naturligvis må du henvise til et produkt som du syntes er godt.

Jeg er selv selvstændig og har også mine favoritter, og kan måske også komme til at nævne et firmanavn hist og her, men det er ikke for selv at skumme fløden, men for at hjælpe andre da det er et godt forum at være i her.

Jeg er ikke her på dette forum for at få en større kundekreds, (jeg har altid haft mere end rigeligt at lave så det behøver jeg ikke) så jeg vil ikke lægge mit firmanavn på for at kapre kunder, men derfor kan man jo godt fortælle om nogle produkter som man har haft held med.

M.V.H.

Georg Gearløs

Hej Enig med de andre... Men kan snildt læse ud af et indlæg hvad det er skrevet for.. fyr du bare løs..
Vi er her jo for at lære mere, samt hjælpe hinanden hvis vi kan..

Mvh Jan J
Annonce
Ok, tak for jeres input.

Jeg vil - hvor relevant - udgyde af min ringe ekspertise på en sober måde. Skulle jeg komme til at træde ved siden af det acceptable, så gør endelig opmærksom på det.... på en sober måde
Naturligvis  Rune.

Bare rolig

Du skal nok blive gjort opmærksom hvis du kommer til at træde lidt for langt over stregen.

Der bør ikke være nogle der giver andet end en venlig repremande om at der er et eller andet som man kommer til at reklamere med.

M.V.H.
Georg Gearløs og Lille Hjælper
Rune, alene den måde du spørger på, siger jo alt om at du er et ordentligt menneske, der sikkert allerede ved, hvornår det er plat reklame og velmente råd.

Du har jo nok også allerede set de utålelige nassereklamer der dukker op med jævne mellemrum. De er som regel kendetegnet ved at være indlæg nr. 1 indeholdende en helt kvalmende venlig henvisning til et utrolig godt produkt eller vidundermiddel.

Googler man så sælgeren af produktet vil man se, at der som regel er overensstemmelse mellem sælgerens bopæl og "medlemments" lokation.
Ligeledes er sådanne "tilbud" til kære kolleger, kendetegnet ved at være absolut ligegyldigt bras til en for høj pris ift, hvad man ellers kan købe det til.

Jeg har endnu ikke set en "nassereklame", hvor en sælger kommer med et tilbud, der slår alt andet af bordet, f.eks. i topmærker inden for batterimaskiner til 25% af andre tilbudspriser!

Jeg må gentage, at jeg har ikke en skid med bestemmelserne at gøre, og jeg udtrykker kun min egen mening, men jeg bjæffer op, når jeg ser de tåbelige "nassereklamer" med crap!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej alle

Jeg kan kun bifalde holdningen. Vi skal nemlig også passe på ikke at være for sarte og se reklamespøgelser overalt, men mere vurdere om rådene/svarene er relevante, når nogen er så venlig at bruge tid på at hjælpe.

 


Mvh. JørgenE
Skrevet af ktm den 20-03-2009 17:23
Jeg er almindeligvis hurtig på aftrækkeren, når nogen forsøger sig med uopfordret reklameindsats, så jeg føler mig lidt truffet!


Jep, man får hurtigt en over snude...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis