Varmegenvinding

Hej!

Vi er ved at renovere et gammelt hus og ønsker at etablere varmegenvinding. I den forbindelse håbede vi, at kunne bruge den som eneste varmekilde ovenpå, hvis vi monterer en varmeplade til fjernvarme. Tror I det er muligt?
Hej! Vi er ved at renovere et gammelt hus og... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for jeres svar. Jeg har lige et spørgsmål mere. Skal alle spirorørene isoleres - både dem der fører luft ind og ud i huset, og dem der ligger i gulvet mellem første sal og stuen?
Vh Krisitne
Ja men så meget isolering som muligt, og der hvor man eksempelvist lægger dem ned i bygningsisoleringen, skal der fyldes granulat omkring, da der ellers vil være mulighed for træk i de firkantede luftkanaler der opstår her omkring de runde rør.

Men min 50 mm og gerne 100.
OK, tak for det. Men vi får meget svært ved at isolere så godt i fx etageadskillelsen. Mener kun der er 16 cm, så skal der køre spirorør på 12,5 cm er der ikke meget plads tilbage. I mit tilbud er det noget speciel isolering med, der hedder Rockwool Lamelmåtte Armeret Alubelagt Papir. Det er rimeligt dyrt. Kan man ikke bruge almindeligt rockwool?
Der er jo varmt på begge sider i adskildelsen så jeg tror ikke det er så vigtigt der. Mine ligger i hvert fald bare godt klemt ned i isoleringen og her er ikke bøvl af nogen art.
De andre rør ligger i en skunk der er helt fyldt med isolering, her er lyddæmperne også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis