Slæbejolle

Er der nogen der ligger inde med tegninger på en slæbejolle (træ)med ca. målene 2.80x1.10 som man evt. kan låne, købe få? Hvis dette er tilfældet vil jeg blive meget glad.

Hilsen

Preben
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har ikke nogen tegninger men jeg kan huske at der i bådnyt var nogle tegninger og en byggeanvisning for at par år siden eller ca 3.
Det var en pram lavet af krydsfiner og her er det vel OK at forlænge lidt mellem spandterne !!! Men 1.1 m bred er temmelig smal med den lænfde og den plade du skal bruge i bunden er alligevel 3 m lang så jeg ville lave jollen så bred som min plade tillader.

Venlig hilsen

Njord

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 12-07-2001).]

MVH Njord

Jeg har lige været på biblioteket og her var en gammel "gør det selv" artikel omkring en jolle til selvbyg det er nummer 5 årgang 1999

Der har desuden engang været en serie i bådnyt hvor man byggede en såkald "bådnyt" jolle men det var fist en sejljolle på omkring 4 meter.

God arbejdslyst Njord

MVH Njord
Jeg har netop købt en slæbejolle i glasfiber på godt 6 fod, nydelig lille båd i god stand for 1000 kroner gennem den blå avis. Så inden du bruger masser af kræfter på at bygge selv, vil jeg anbefale dig at kigge brugtannoncer.
Hilsen
Simon
Maya D 100

Se vores hjemmeside: www.rj85.mobilixnet.dk
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Nu er det jo ikke alt der kan købes, glæden ved selv at have lavet et elle andet har også en vis værdi og det er mere realistisk at lave en slæbe jolle end at lave selve båden. Men du har ret i at det kan meget nemt blive dyrere en at købe en eller anden brugt jolle......

God arbejdslyst Njord

MVH Njord
Annonce
Hej igen

Jeg har netop set lidt i det nyeste nummer af wooden boat og i dette nummer omtales der en del joller til selvbygning og hvor der kan købes planer for disse

God arbejdslyst !!

MVH Njord
Hej njord og andre der har svaret

Tak for jeres indlæg, det er en fornøjelse at se alle de indlæg der allerede har været. Det er dejligt at få forskellige "indput"

Hilsen
Preben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis