Køb af brugt motorbåd (Safir 26)

Vi er en familie som går med tanker om at købe en mindre motorbåd (26 - 27 fod) og har fået kig på en Safir 26, som vi mener vil kunne opfylde vores ønsker.

Er der nogen der kender til denne bådtype og som kan give os nogle gode råd inden vi endeligt beslutter os.

Ingen af os har tidligere haft båd og vi har derfor ikke nogen erfaring med hvad vi skal holde øje med, men vi modtager dog en masse "gode" råd fra andre som heller ikke selv har haft båd ;-).

Jeg har erfaret at der er en vis uvilje mod motorbåde blandt lystsejlere (hvorfor mon?) og det er heller ikke meget matriale som jeg har kunne finde frem omkring motorbåde og brugen af dem, så hvis der er nogen der kender til hjemmesider med nyttig information vil det være perfekt.

MvH Tore
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tore

Jeg ved ikke ret meget om Safir 26, men vi købte selv en brugt motorbåd for 1 år siden. Vi har senere fundet ud af at det nok kan betale sig at få en motormekaniker til at efterse motoren inden man køber en motorbåd. Det kan hurtigt blive dyrt hvis motoren ikke er i god stand.

Det med uviljen mod motorbåde tror jeg du skal ignorere, det kan ikke svare sig at deltage i den debat. Det det drejer sig om, er at man skal vise hensyn til andre sejlene ligegyldigt om det er sejl- eller motorbåde. En motorbåd kan faktisk producere en ret stor hækbølge, som kan være til stor gene.

Herunder er 2 link. Det ene er en dansk database hvor andre skriver om deres båd. Jeg har checket, og der er flere der har en safir. Spørg dem om båden. http://www.yachtdatabase.com/

Det andet er et svensk motorbådsblad, hvor du kan bestille test af motorbåde. De har også tests af safirbåde har jeg set. Jeg har selv bestilt før jeg købte båd. Jeg mener det koster 100 SEK for en test, som er en kopi fra et tidligere blad. http://www.marinan.com/bestall_tester/index.html

Ellers gå en tur på havnen, der ligger sikkert masser af netop safirbåde, og som regel vil ejerne gerne fortælle om deres båd.

Glæd dig herefter til at komme ud og sejle, det er skønt.

Mvh. Gert
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Tore

Mht. dit båd køb, så tag en mekaniker med og kig på motoren.
En Safir er ikke en helt ny båd ( men den er stadig dejlig )De penge du betaler til mekanikeren, kan meget hurtigt være tjent hjem igen.
Især motor og el kan være et problem på ældre både.

Ønsker dig held & lykke med at finde en god båd.

Mvh
Michael

Torben B.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis