Ny dør med fingeraftrykslås?

Vi skal have ny hoveddør, og jeg ville egentlig gerne have en med fingeraftryk, så man kunne slippe for nøglerne. Jeg er dog usikker på, om teknologien overhovedet er klar til det endnu og gider ikke købe noget skrammel. Er der nogen, der har erfaringer med dette og kan anbefale nogle mærker/modeller?
Desuden hvor besværligt er det at montere på en ny Velfac/Rationel dør? Passer de overhovedet?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spændende emne, aner intet om man kan det endnu, men jeg skal sq aldrig ha sådan et system, har nok set for mange film, hvor det ikke er så heldigt, og hvor man kun kan tælle til 9 bagefter ;)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hvorfor ikke have kode lås så..?

Det også lettere at give venner eller familie adgang når du på ferie, med deres egen kode, som du kan slette bagefter.

Eller en håndværker, kan få en kode, uden han og hans svende først skal forbi og ha taget fingeraftryk.. :-)

Til dagligt bruger du en let 4-5 cifret kode, Men står der så nogle der skal med ind, så bruger du en anden lang 10-12 cifret, så de umuligt kan lure den af...! 

Jeg tror nu en almindeligt tyv vil have lettere ved at få en ruko cylinder dirket op, end både kode, og fingeraftryk, der skal man vist have noget dyrt cool grej før man kan gøre som bond.. Men du skal være sikker på låsen er godkendt af dit forsikrings selvskab...


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Kode kunne også være ok. Kan nogen anbefale mærker?
Jeg har kigget lidt på det selv engang, men var bare for nærrig til at købe en..!

men jeg syntes denne her var mest enkel og lækker 
http://shop.servicesuite.mamut.com/copiax/shop.asp?ID=1632&IID=99&PID=438197  eller http://shop.servicesuite.mamut.com/copiax/shop.asp?ID=1632&IID=99&PID=438201

Du kan jo også få en der sidder på vægen og så skal der specil låsekasse i døren, men det bliver nok endnu dyrere..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Lige nu sidder jeg og kigger på Birkegaarden.

http://www.amagernetshop.dk/ting_til_huset/lse/elektronisk_kodelaas/kodelaas_i_soelv_med_alarm_til_og_fra_kobling_1244_da.html?manufacturers_id=44

Og evt. kombinere det med en GSM alarm nu hvor man er i gang. Er ret smart at alarmen så slår fra i forbindelse med at man låser huset op.

http://www.amagernetshop.dk/sikring_og_overvgning/traadloes_gsm_alarm/gsm_alarm_alarm_lux_lp905_1265_da.html?from=kelkoo&utm_source=kelkoodk&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick
Annonce
Lige den du linker til, har et låg, som jeg personligt ville blive trr af at fjerne hvergang..!
Derfor var jeg mere intresseret i den jeg linkede til, MEN det er jo en smagssag.

Jeg må give dig ret i det smart med alarmen også bliver slået til/fra

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Nu kommer jeg til dagligt i forskellige hosting-centre og ved mange typer af kunder hvor de har alle typer af mekanismer til sikring - nøglekort, revolving pin, fingeraftryk, iris-scanner - hvis det findes i DK tror jeg at jeg har set det.

Alle typer er mere eller mindre brugbare - læserne til fingeraftryk er dog de mest ustabile og kræver ofte indtil flere aflæsninger for at få en god læsning, mange laptops bliver solgt med samme type aflæser - og jeg kender ingen seriøse virksomheder der tillader brugen af dem fremfor et password, ej heller belader sig på dem til sekundær authentication.

Jeg kunne aldrig drømme om at installere noget sådant i mit hus! Jeg tror det er en falsk illusion at dit hus bliver mere sikkert ved at installere en mere sofistikeret elektronisk lås - alle de ovenstående systemer belader sig på en portvagt til at overvåge og/eller noget ret massivt stål (nogle gange en dørsluse af ej normalt glas) og tykt armeret beton for at hindre fysisk adgang - en sms sendt til dig forhindrer jo ikke ham der leder efter noget at omsætte til sit næste fix i at baldre en rude og være ude med det han vil have inden vagtselskabet får fi... ud.

Hvad gør du i dit hus? -Sætter gitter for alle vinduer?....



/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu var det ikke for sikkerhedens skyld jeg tænkte på en kodelås, det var for bekvemmlighed.
Jeg boede før jeg gik hus i en lejlighed med kodelås på "fælles dørene" og det forelskede jeg mig lidt i, det hurtigt blev en let vane, at taste en hurtig kode, frem for at fumle med nøgle.

Jeg er også helt enig i at hvis en tyv vil ind, så kommer han ind, men selvfølgelig kan man godt gøre det lidt mere vanskelig en hos naboen :-) om en kodelås så hjælper på dette, eller bare gør det mere spændende at se hva der er inden for, er jo lige spørgsmålet !


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Nu ved jeg ikke om emnet stadig er aktivt, men jeg har googlet lidt. Fandt en fingeraftrykslås i sådan helt enkelt design. http://www.safegear.dk/laase/fingeraftrykslaas/birkegaarden-fingeraftrykslas-lp-805.html

Låsen er fra Birkegaarden, som er et af de mest eftertragtede mærker indenfor fingeraftrykslåse..

Håber du finder ud af det i hvertfald :-)

Mvh. Olivia
Jeg har købt mine døre på ByggeBilligt.dk. De ved en masse om det skidt Prøv at tage fat i dem, og forklar dem hvad du søger. De har måske været ude for det før??

God weekend!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis