Astra lugter af frisk benzin.

Hej

Jeg har en astra st.car far 95 som lugter af benzin omkring højre bagdæk (samme sted som benzindækslet er placeret).

Lugten er kraftig nok til at man kan lugte den 1-2 meter væk. Den lugter ikke af benzin andre steder fra.

Jeg har ikke umiddelbart lagt mærke til benzinpletter på jorden under bilen.

Er der nogen der kender til defekter som er almindelige på denne model? Dårlige pakninger ved tanken? Korrosion af tanken? Benzinslanger som revner let?

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så har jeg fået kigget på tanken. Den er noget rusten i samlingen rundt langs hele tanken, men det mystiske er at det er på oversiden at der ligger benzin.. Hvordan det er kommet derop kan jeg ikke lige forestille mig...

Sidder Pumpen ikke ned oven i tanken ? (gør den ihverfald på en vectra under sædet)...måske benzinpumpensoring ikke er på plads. Har du haft pumpen ude ?

Eller måske en slange er mør, og derfor utæt og derfor din bil går dårligt....

Hej Bavianen

Pumpen sider på forsiden af tanken, og er vist i fin stand. Jeg har bestilt en ny tank (1200kr) og så ser jeg hvad der sker når jeg skifter den..

Jeg tog reservedækket ud og kiggede ned gennem de små huller der er ned til benzintanken og kunne således se og mærke at der er ca. 1-2 cm benzinslam (jord, pavabehandling og benzin vil jeg skyde på) som ligger oven på tanken. Så der er massere af benzin der er kommet ud på en eller anden facon..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis