brændenæller

Hej i haven.

Så det igen tiden til at plukke vintergæker mm.
Unger opdagede nogle meget små brændnæller, de er godt nok lede at røre ved, selv for voksne, det klør i dage efter.
Vi er lige flyttet i huset, det er vores 1. forår her, Hvordan fjerner vi de små bæster, uden at forgifte noget eller nogen.
Gode råd modtages.

Tak         
Hej i haven. Så det igen tiden til at plukke... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden "sidegevinst" ved salt i jorden er at det forbedrer konkurencemulighederne for oprindelige strandplanter som f.eks. kvikgræs.

Green

Tak for meldingen Baadsen. Jeg har naturligvis taget dit indlæg til efterretning, og vil helt sikkert dosere salt med omtanke i år - hvis det skulle blive nødvendigt. :-)

Og til Green. Hvis der skulle dukke kvikgræs eller andre strandplanter op i skovbunden, skal jeg nok give en melding ;-)

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Brændenæller.  Ukrudt ?  Ja måske, men også særdeles nyttige planter og ikke bare i vildtgræsområder.

Brændenællesuppe lavet på toppen af nye skud.  Jam, jam og så er det vist oven i købet sundt.  En lille posefuld nye skud, vand, nogle kartoffelskive til at give lidt fylde og eventuelt lidt hvidløg ... skåret i små bidder, og suppen er klar på få minutter.  That's it.

Jeg ved ikke om det er forbudt i Danmark, men saften af brændenæller er et meget virksomt middel mod "næsten alting" som gødning og sprøjtemiddel.   I Frankrig er midlet efter sigende forbudt !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis