Gulvlag over gulvvarme

I min nye tilbygning skal der være badeværelse på 1. sal, det bliver med gulvvarme i en trækonstruktion (forskallingsbrædder på gylvbjælker, varmefordelingsplader og varmeslanger) så langt så godt.
Hvilken plade lægger man ovenpå som skal danne underlag for fliser?

Jeg havde tænkt på gulvgipsplader, er det et godt valg? 1 eller 2 lag?

skal de skrues fast i gennem varmefordelingspladerne og ned i forskallingsbrædderne? eller lægges flydene? hvordan laver man tilslutningen til vægene (vådrumsgipsvægge)?

Ekstra spørgsmål: læggerm man normalt gulvvarme der hvor bruseren skal være eller er det frås? Det bliver en brusekabine på 1 x 2 meter med 2 brusere næsten plan med gulvet.

hilsen
Carsten 

37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej carsten brug 20 mm primaplader oven på gulvvarmen

KK Entreprise V / Kim Karlsen

Carsten jeg er dybt uenig med koludabyg. hvis du vælger prima plader oven på din gulvvarme får du en jævn og behaglige varme, da din varmefordeling plader skyder varme op og prima pladen er en isolerings plade fordeler den varme fantastisk 



hilsen kim karlsen

KK Entreprise V / Kim Karlsen

host host... reklame ..host..

hov fik vist en tudse i halsen :)

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

undskyld, men det måtte bare ud, jeg kommer jo ikke til at hjælpe carsten da han bor i post distrikt 8800

KK Entreprise V / Kim Karlsen

alt er relativt, men jeg mener, det er et totalt godt prudukt og samtidig meget nemt at arbejde med. samtidig er det et letvægt prudukt. man er fri for at slæbe på tungt gips eller beton

KK Entreprise V / Kim Karlsen

Altså vægten er jo med til at skabe et fast og solidt underlag.

Har du brugt gulvgips før ?
da plader bliver skruet fast til underlaget, skulle de da gerne være stabileog et tryk på 300 N skulle det være på plads

KK Entreprise V / Kim Karlsen

sidder lige og googler lidt rundt og fik så øje på det der hedder fermacell - fibergipsplader, hvad mener i om dette produkt?

 

Til koludabyg: læste på fermacell´s hjemmeside at man ikke anbefaler gulvgips og fibergipsplader til underlag på vådrum, kan det være korrekt? mener ikke at have hørt og læst om dette før.

 

Carsten

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis