Mondeo 1,8 97

Hejsa

Jeg har lidt problemer med min Mondeo. Det startede med at de 3 første trin på blæserstyringen stoppede med at fungere, og nu er så også det 4 trin + aircondition stoppet med at virke.

Hvad kan det skyldes, og hvordan kan det udbedres.

På forhånd tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er din blæsermodstand der er brændt af.
Den sidder oppe mellem handskerumskassen og midterkonsollen, helt fremme og lidt oppe, men er til at komme til med lidt flid.
Har selv skiftet den på en tilsvarende vogn.
Det undrer mig dog blot at din AC også er stoppet, men skift nu først modstanden og se om ikke det med AC løser sig. Ellers mangler den nok freon.

Med venlig hilsen
ktm

Hej og tak for dit svar

Hvis jeg afmonterer handskerums kassen, og kigger mod venste, burde jeg altså finde hvad jeg leder efter?.

Og hvad leder jeg reelt efter når du siger blæser modstand.. Er det et print ?
Lige bestemt, af med handskerumkassen. Så er det lidt nemmere at komme til og husk du skal langt ind og op i dybet.
Nu er det et par år siden, så jeg husker ikke helt præcis, hvordan den så ud. Køb den først så vil du genkende den, men der er ikke meget at tage fejl af. Det er en plade med nogle snoede modstandstråde inde i blæserkassen. Den skal lirkes lidt forsigtigt ud og ind.
Der sidder sikkert en 3-4 ledninger på den.

Det er en helt klassisk fejl.

Med venlig hilsen
ktm

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at skille bilen ad, og jeg har fundet en boks som sad ca hvor du beskrev.

En lille hvid kasse som jeg med besvær fik ud og åbnet. I kassen sidder der nogle plastic tandhjul, nogle små modstande, og hvad der ligner en lille elektrisk motor.

Er det den rigtige kasse jeg har fået fat i ?
Nej i hvert fald ikke.
Modstanden, som jeg skriver om, sidder ret let tilgængelig ud imod motorrummet, når handskerumskassen er fjernet.
Som jeg husker den er det en plastplade med nogle ledninger på og inde under er der noget snoet ståltråd, dert stikker ind i blæserkassen.
Pas på at montere den boks du har pillet ud, så den får fat i de ting den skal styre, sikkert noget med styring af spæld.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis