Hvilken type maling til mit drivhus?

Hej - jeg har købt et nyt aluminiumdrivhus på 11 kvadratmeter, som jeg skal til at samle. Men forinden vil jeg male alle aluminiumlisterne sorte, fordi det vil se pænere ud, dér hvor jeg skal have mit drifhus stående.

Er der nogen af jer her i dette dejlige forum, der har erfaring med at male et metaldrivhus??

Skal jeg bare bruge en almindelig maling til træ og metal - eller findes der en specialmaling til metaldrivhuse?

Kan jeg male direkte på metallisterne - eller skal jeg bruge en slags mellemmaling eller "binder" først? 

Og kan jeg nøjes med at tørre listerne af i salmiak eller grundrens inden jeg går i gang med malerarbejdet - eller skal der bruges noget andet til afrensningen??

Venlig hilsen

Hanneli

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Hanneli.

Jeg vil nok anbefale dig at bruge en aluminiums grunder før du maler med en olie eller alkyd lak, og du skal nok regne med at rengører med fortynder da der godt kan sidde en tynd olie film på aluminiummen.

V.h.  Håndværkeren

Kør ned til den lokale autolakker. Han kan sikkert sprøjte dem for en kasse god vin. Ellers ville jen overveje pulverlak. Eller hvis vi skal gå helt i nørdehjørnet at få dem eloxeret, der ser bare skide godt ud i sort :o)

Kære Løkke.

Det er måske ikke gået op for dig endnu, men den side du befinder dig på er for Lav det (bedre) selv side
Og Hanneli spørger hvordan hun selv kan gøre det, det er ikke altid en løsning at sende "sorte per" videre. Der ligger også en stor tilfreds stillelse i at gøre tingene selv.

V.h.  Håndværkeren

......... ja det er da godt nok et lav det selv forum , men hvis man kaster sig ud i såkaldte håbløse projekter ......... hvad så ?

for at få den optimale vedhæftning på aluminium skal der bruges en grunder som kræver en speciel tilladelse ........ som ingen private har .........

derfor er det et projekt hvor der kræves proff bistand ..........

og hvis man vil nøjes med det næstbedste så lad hellere være da det kun giver afskalninger af malingen ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hvad er det da for noget vrøvl, du kan da sagtens købe en aluminiums grunder der virkelig er holdbar.
Annonce
Hej - 1000 tak for jeres råd.

Jeg har besluttet, at lade det komme an på en prøve - og først følge Håndværkerens gør-det-selv-råd. Jeg holder meget af at pusle med tingene selv.

Og hvis det (mod forventning ... du har sagt mange kloge ting i dette forum, Håndværker!) kikser, vil jeg gå videre til dit autolakerer-råd, Løkke.

Uanset hvad, kan det kun ende godt!

God påske til jer begge

Hanneli
Jeg går 100% ind for at gøre tingene selv. MEN der skal også være en smule fornuft i det. Tiden man vil komme til at bruge på projektet vil jeg da langt hellere bruge på noget andet. Der er også det i det, at man aldrig vil kunne lave samme finish så en prof maler kan komme frem til. Det vil ende med ærgelser over et resultat som ikke er blevet helt som man regnede med og væsnetlig mere bekostelig end først ventet.
Noget andet du nok skal være OBS på, er at der ikke må komme for meget maling på profilerne. Jeg tror der måske ville kunne blive problemer med at få glas clipsene til at sidde rigtig i de små hak

Men selvfølgelig smag og behag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også