lunken vand i den varme hane

Hej der - mit varme brugsvand i køkkenet blver ikke rigtigt varmt. Jeg bor i en andelsforening. Alle de andre OPGANGE har fint varmt vand. Anlægget kører på ca 57 grader - men altså ikke i vores opgang.

En vvs'er nævnte at der kunne stå et defekt armatur og "blande koldt vand i det varme". Er det muligt? Og i givet fald, hvordan lokaliserer jeg det defekte blnadt de 9 andre lejligheder i opgangen?

Kan det have noget at gøre med cirkulationen (vi har cirkluationspumpe, men måske cirkluationsventilerne står forkert, der er godt nok forsøgt justeret på dem...)?
 
Ideer meget velkomne! 

Mvh Jacob 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jacobh.

Det er faktisk ikke noget du skal rode med. Du betaler for at få varmt vand i dine vandindstalationer, så skal der også være det. Så bare grib fat i Pedellen eller ejendoms inspektøren, det er vedkommendes job at holde tingene i orden, uden at det koster dig noget som helst.

Der kom Foto mig i forkøbet.
Du må slet ikke acceptere lunkent vand i dine haner.
Har du ikke lige læst om den ulykkelige hændelse med ham der havde klaget over lunken vand i hanerne, og så kort efter døde af legionella??
Råb helt vildt op nu lige med det samme og lad være med at tage bad i det skidt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Enig med hensyn til bad - Bakterien indåndes fra vanddampene ved bad. Den er med andre ord farlig i lunger, men ikke i mavesæk.
Det er ikke kun legionella der hygger sig i lunken vand.

 

 

 

slap nu af og lad vær med at gå i panik, tøser! Jeg er pedel i ejendommen og river mig i håret over hvad det kan være og indtil nu har rækken af bestilte blikkenslagere ikke hjulpet mig synderligt. Altså, er der begavede mennesker herinde der har en ide til hvad det kan være? Der plejer sgu altid at væfre en der kan hjælpe en på vej....


Annonce

Hej Jacobh

 

Jeg tænkte på om det måske kunne være et defekt armatur. jeg har selv oplevet det hjemme ved mig selv. her er det godt parcelhus, men princippet det samme.

Jeg kunne ikke få koldt vand nok i køkkenet og fandt ud af den kugle der sidder i ventilen i armaturet var slidt og derfor lukkede varmt vand over på den kolde side og derfor blandede det.

Jeg skiftede armaturet og problemet var væk.
Nu er det dog lidt mere omstændigt når der er flere forbrugere på at finde fejlen, men prøv at lave en skrivelse til dine beboere i opgangen eller spørg dig for om de hver især har oplevet noget lignende.
Mærk evt. på hver deres rør på den varme side når der kun åbnes for koldt vand på et armatur og se om vandet føles varmere over tid på røret.
Hvis det kun er dig der ikke kan få varmt vand er det højst sandsynligt dit armatur der er problemet.
Hvis alle andre heller ikke får varmt vand i opgangen, sakl du til at undersøge den øvrige varmeinstallation mht. evt. varmevekslere m.m.

Kewin


Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Du skal ind til alle beboere, luk for det varme vand på hovedhanen og gå så rundt og åbne for en varmtvandshanen f.eks. køkkenhanen i de forskellige lejligheder, kommer der koldt vand ud, er det nok termostat brusebatteriets kontraventiler der er defekte. Det kan også være en fejmonteret vaskemaskine, der er tilsluttet et blandingsbatteri.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis