luft i boligforenings radiator

Hej der - vi bliver ved med at have luft i vores badeværeslesradiator. Jeg lufter den ud daglig, og der er masser af vand på anlægget, og ekspansionsbeholderen fungerer fint. Jeg bor øverst oppe og har altså den højest liggende radiator på den streng.

Hvorfor kommer der ny luft i systemet efter et døgns tid?

Kan man montere en automatisk luftudlader på et stort anlæg til en boligforening og vil det løse mit problem?  

Mvh jacob
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah hvorfor kommer der mon luft i radiatorene, det kunne skyldes at du evigt og altid render og lufter dem ud. Når du bor øverst på en streng kan der af og til godt opstå lidt gurklen, og hvad så ! Bare dine radiatorer giver varme så hold gullerødderne fra dem. Hver gang du lufter dem ud skal der nyt vand i anlæget, nyt vand er lig med luft i rørene, sådan er det bare.
Som tidligere besvarelse til dig i et tilsvarende spørgsmål, så er det din Pedel eller ejendoms inspektør der skal vedligeholde anlæget, det er hans job, ikke dit.
hej du, dit svar giver ikke mening.
1. Jeg er pedellen.
2. Jeg fylder jævnligt vand på anlægget opg vi har mange ombygninger i ejendommen der betyder at folkk lukker op og ned for forskellige strenge og tapper vand af i utide.
3. Det giver vel ikke luft i rørenene at lufte ud?
4. Når jeg lufter ud er det for at få radiatoren til at give ordentlig varme.
5. Jeg leder stadig efter relevante svar på hvad der kan være årsagen, og om der eventuelt er en automatisk anording der kan lufte ud løbende.

Nogen bud?

Se så her, når du fylder nyt vand på kedlen/ varmeveksleren fylder du også luft i systemet, vandet indeholder en vis mængde extra ilt som afgives når det varmes op. Og jo der findes ventiler der automatisk udlufter systemet, men på grund af en radiators konstruktion vil der altid stå lidt luft i dem.

Hvis du virkelig er pedel, skal du også have gennemført et varmemester kursus + diverse andre kurser omkring sikkerhed i en ejendom bygnings vedligeholdelse o.s.v.

Jeg har selv arbejdet i flere perioder som pedelvikar på højskoler når de fatsansatte pedeller har skullet holde deres ferier.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis