Hjælp Samling af "boret" kabel

Er nedenstående lovligt.

Kabel er boret af skrue (2. gang samme kabel) første gang blev det krympet
men anden gang er der brugt en slags samlemuffer og så noget hårdt plast og masser af tape. Se billedet. Er det lovligt??
Bemærk det fritlagte kobber på det brune kabel er der risiko ved det?

MVH

Torben
Brøndby vest.

Er nedenstående lovligt. Kabel er boret af skrue... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for jeres svar - det er en fagmand der har lavet det!!!
"fagmand" er ikke ensbetydende med kvalificeret arbejdskraft. Desværre. Der findes en hel røvfuld af elendige håndværkere derude, og de har desværre haft mulighed fro at få arbejde de sidste par år... Men giv "krisen" et par måneder mere, så kan det tænkes at de beslutter sig for at finde en anden levevej igen, så vi kan få nogle rigtige håndværkere på banen.

Imellemtiden ville jeg nu nok vælge at få kablet repareret korrekt igen. Dvs, ny krympning på det berørte kabel. Det hele lader alligevel til at skulle skiftes da det ser ud som om det ikke er korrekt udført.
Skrevet af torben_andersen den 17-03-2009 23:03
Tak for jeres svar - det er en fagmand der har lavet det!!!

Hej Torben..
Hvis du med det siger det er en uddannet elektrikker, og du har betalt for det, ville jeg ringe til hans mester, få han til at se på det.. Er sikker på du får det fixet ub.

Mvh jan J
ja ring til ham der har lavet det!!!
den er ikke lovlig den samling!! og om de der pres-muffer er lovlig til den type samling, er jeg heller ikke sikke på!! (hvis de skal bruges skal der mig bekendt krympeflex om hver enkelt leder også!!)
en ny splejsning koster ikke det vilde, hvis du får en ud der har forstand på sagerne, tager det ikke mere end 15 min (plus evt transport)
(det er en 4 el. 5X1,5mm2 (røde presmuffer))
blot min mening

mvh elektrikkeren

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis