Olietyve på Mazda 626 2.0 nissan300zx 3 3550 17-03-2009 15:21 hejEr der nogle af jer der har prøve at skifte olietyve på på en Mazda 626 fra 97 GF model, jeg tænker på at skifte dem unde at afmonter topstykket?//Rene 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
PeterR 4014 4000 23-03-2009 11:49 Kender ikke til lige mazda topstykker. Men min kollega havde landrower, her kunne man godt det du skriver der, han tog et gammelt modificeret tændrør, lavede det om så der kunne sættes trykluft på via en kompressor, så dumper ventilen ikke ned i cylinderen når fjerderen afmonteres. Men er du sikker på du har værktøjer til at presse det sammen når fjederen skal af/på. Dette uden at have modhold på bagsiden af ventilen. MVH Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
norn 38 6400 23-03-2009 12:03 husk ihvertfald at køre stempelt i top på den cylinder du arbejder så kan ventil ihvertfald ikke falde ned i cylinderenmen det er generelt noget ged det du har gang i det er nok ligeså nemt at ta topstykket af det koster dig selv også noget pakninger osv
nissan300zx Trådstarter 3 3550 23-03-2009 12:34 Nået "ged" , alt andet lig, så vil det være nemme unden at afmomter topstykket, hvis der var en enkel måde.Den med trykluft, har jeg godt hørt før, jeg synes bare den er lidt huuuuu :-), og så er der, at man skal lige udarbejde et værktøj til at trykke fejderne ned og det skal gerne ret stabil, så låsene ikke flyver hen , hvor man ikke kan finde dem igen :-) Men når alt kommer til alt , så bliver man nok nød til af atmonter topstykket, så er man også mere sikker på, hvad man laver.//Rene
PeterR 4014 4000 23-03-2009 22:00 Jeg har prøvet på min MC uden ventil trykke værktøj. Det så så nemt ud i haynes, men der skal virkelig ligges kræfter i. Jeg købte en ventil aftrækker/praesser. Sendt fra min Commodore64Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.Se Min XSer herKik forbi www.yamahaxs650.dkArbejder på parogpsykoterapi.dk
j håndstad 689 3540 23-03-2009 22:52 Det kan sagtens lade sig gøre uden at afmontere topstykket men det kræver et værktøj til at sammentrykke fjederen og gerne en magnet til at fiske låsene op med , når du sætter trykluft på cylinderen skal stemplet være i bund eller også skal den stå i geer og håndbremsen trukket så motoren ikke kan rotere.