Træ til trappetrin

Hej er ved at lave en firkantet hvindeltrappe op til min første sal . Jeg har opbygget skelletet i rustfri stål . Men skal nu til at lave trappe trin  , nogle af dem skal jo så være pænt store sådan trekant oste formet agtige .
Spørgsmålet er så hvordan laver jeg dem.
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe så store stykker og skære trin ud af . Havde tænkt lidt på sådan nogle tykke træ bordplader , men så kommer de til at koste 6-800 kr stk.

Er der nogen med en god ide. ????
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad har du af muligheder for adgang til større maskiner
du kan jo sagtens selv lave det limtræ der skal bruges , men det kræver jo at du har adgang til en rimelig stor tykkelseshøvl og også gerne en fræser
så er der ikke så mange muligheder
hvordan er vangerne hvor trinende ligger på bygget op ( er de lavet som de fleste må du ikke bruge de billige limtræsplader )
og hvilken træsort vil du gerne have
Det er lavet med en vange på midten af trinet og en tværvange i enden så hvis du ligesom forstiller dig et T
Jeg har limet mine af egetræ men ja det kræver adgang til en stor tykkelseshøvl for at lave dem - især dem i svinget !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Flot trappe, det ser næsten ud som om den svæver.

Kan du være så venlig at sende et billede taget fra siden, så man kan se, hvordan du har lavet underdelen af trappen?

På forhånd tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis