PC

Skal jeg bare acceptere at min PC langsom bliver langsommere og Langsommere.
Harddisken er ½ fuld. Medion fra 2003.
Har prøvet lidt forskellig, men det hjælper ikke det store.
Hjælp

Med venlig hilsen

Søren
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Programmer bliver tungere og tungere og den "gamle" maskine fra 2003 får derfor svære og svære ved at håndterer dem.
Men du kan rydde op på din pc.
Det er sådan at windows lægger en masse i registreringsbasen og det læser den op hver gang ud tænder den.
Men hent ccleaner og giv din pc den helt store tur. Ccleaner står for crap-cleaner altså "skidt-fjerner"
Den fjerner alt unødvendigt og den kan rydde op i reg. basen.

Det kan jo også være du har fået virus.. Det kan sløve en pc helt vildt ned.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvilken Windows version og Service pack.

Hvis du ukritisk benytter automatisk update, er der sikkert blevet installeret en del unødvendige programmer, f.eks Frontpage udvidelser og Jet 4.0 Database. Se i tjenestelisten om de er aktive.

En anden ting er at gendannelsespunkterne lægger beslag på en stor del af harddisken. Jo mere der ligger spredt rundt på harddisken, desto langsommere bliver PC'en.

Læg mærke til om der er unødvendige programmer aktive i nederste højre hjørne af skærmen. Deaktiver alt det du ikke benutter til dagligt, dog ikke Antivirus og Firewall.

Jeg går ud fra at du har defragmenteret harddisken.



Mvh. Christian

@kasseren: Der er da ikke nogen der ved deres fuld fem går igang med at defragge en moderne harddisk. Det kommer jo til at tage uger !

Men ellers, jo Windows er noget skidt i og med at dette er helt normal opførsel. Hvis du har mod på det så prøv evt. at skifte til enten en Linux variant (kan godt selv lide ubuntu) eller evt. deltag i betatesten af Windows 7. Det er gratis, og så får du også ryddet op på din PC.

@Twist: Hvis man vil køre Wiru... øh Windows, må man acceptere defragmentering som et nødvendigt onde, særligt når man ikke partitionerer harddisken.

Normalt vil jeg ikke råde andre til at gå over til Linux. Og hvis man vil prøve, kan jeg også anbefale Ubuntu eller en variant af denne. Det kræver dog at brugeren indstiller sig på at tænke i andre baner. Linux er ikke Windows og omvendt. Har i øjeblikket begge systemer installeret pga konvertering af gamle WP dokumenter.


Mvh. Christian

Annonce
Hvilken anti-virus har du? Jeg bruger selv gratisversionen af AVG, og den er for så vidt udmærket. (http://free.grisoft.com - eller direkte http://www.avg.com/filedir/inst/avg_free_stf_en_85_283a1450.exe)

Prøv at køre en komplet scan, det er meget muligt at virus og spyware har sløvet din PC.

 Check min opskriftsside

hvis man ikke vil bruge for meget cpu kraft på antivirus software og også have noget der virker og er gratis så er Avast! det bedste.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Download programmet xp-AntiSpy (Google). Heri får du mulighed for at deaktivere mange af Windows skjulte tjenester som hele tiden rapporterer til Microsoft. Når du peger på et punkt, får du relevante oplysninger om den specielle funktion, så du behøver ikke at være en PC-Freak for at benytte programmet. Hvis du senere fortryder, kan programmet genskabe de oprindelige indstillinger.

AVG og AVAST er kendte programmer som IKKE sløver computeren.

Hvis du har diverse ressourceslugende tjenester som messenger og andre relaterede programmer kørende i baggrunden, må du affinde dig med at computeren bliver sløv.

Hvis du kører med VISTA er der ikke meget at gøre. Det er et tungt styresystem som kun egner sig til hurtige computere


Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis