Sænket gipsloft i lejlighed

Hej eksperter:-)

Jeg har efterhånden søgt utallige sider og forummer igennem, men har ikke kunne finde et entydigt svar på følgende spørgsmål:

Skal skelettet for et sænket gipsloft i en lejlighed bestå af stål, eller kan man også bruge træ?

Skal loftet være lavet et ellet to lag gips?

Er der nogle krav til lofter i vådrum, mht. skelet, antal gipslag, gipstype mm.?

I alle tilfældene vil det eksisterende loft blive bevaret over det sænkede gipsloft.

Håber nogle af jer kan komme med endeligt svar på alt dette...

På forhånd tak for hjælpen

Jakob

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eneste krav ved nedsænkning af loft, er at elktrikeren er med, for at sænke loftudtag, Du bruger træ, idet stål bliver for træls, iforhold til.
OK jamen så er alt jo i skønneste orden.

Loftudtaget er sænket efter forskrifterne, men jeg blev i tvivl om de andre forhold efter at have snakket med min underbo, der påstod at man skulle have to lag gips på det sænkede loft...

Jeg mener nu der er krav om 2 lag gibs i etageejendomme,og der er et max mål mellem nyt og gammelt loft uden man isolere ad hansyn til brand i hulrum.

hvor meget skal du sænke loftet ???


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Der er krav om 2 lag gips ved brandadskillelser. Dette er ikke en brandadskillelse, idet vi må håbe at det nuværende loft er en brandadskillelse.

Det er også sådan jeg har forstået det, men når det kommer til stykket er der nok ikke så meget brandadskillelse i et gammelt pudsloft...
Annonce

hvor meget skal du sænke det ??


God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

I køkken omkring 150mm og i badet omkring 200mm
Så er jeg sikker på du skal bruge 2 lag gibs på stål skelet hvis ikke du fylder ud med isolering,det er også mindst ligeså nemt.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Husk at gardere dig mod fugt i isoleringen over gibspladerne, et badeværelse er fugtigt rum, så jeg mener du bør undersøge, om du skal have dampspærre og tætninger mod væg, rørgennemføringer m.m., når du isolerer. Jeg er ikke tømrer, så rådfør dig med sagkundskaben.
Der skal ikke damspærre mellem etageadskillese, også selvom det er i vådrum.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis