Behandling af kældervægge

Jeg overvejer at få sat lidt skik på kælderen, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre ved ydervæggene.

Der er masser af saltudtræk .... Jeg har hørt at man kan pudse dem op med noget som godt nok koster $$$$, men som kan absorbere saltudtrækket.

Er der nogen der ved hvad det hedder og hvor man kan få det ??

Hilsen
Mugge


<p>Hilsen<br /> Mugge</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har hørt flg.: At ligemeget hvad du bruger kan du godt fjerne saltudtræk osv. men hvis dine kældervægge fortsat er fugtige vil problemet komme igen..

Ovenstående er korrekt. Den forkromede løsning er, at fjerne fugten udefra.

Når det er sagt, har jeg haft gode erfaringer med Skalflex multipuds Vandtæt, som på en gang skulle holde fugten ude og lade væggen "ånde".

Jeg vil foreslå, at du hugger den løse puds ned og pudser op igen. Hvis du har masser af penge kan du gøre det med multipuds. Ellers brug alm. mørtel. Når væggen er pudset op svummer du væggen 2 gange med en tynd omgang multipuds. (hvis du pudser væggen med multipuds er det nok ikke nødvendigt at svumme også)

Derpå maler du væggen med cempexo murfarve, skalcem eller en anden diffusionsåben maling.

Om det holder i længden aner jeg ikke, mit ser fint ud efter et år.

Se evt. skalflex.dk hvor der er en ret grundig intro til produktet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

j er i samme situation. Der er ikke direkte fugt i kælderen og der faktisk ret tørt og varmt pga. gasfyret. Det er pudsede vægge og nogle steder er der lidt/meget små områder med løssiddende puds....

j har ikke mange penge til formålet - kan man så ikke banke det løse af, rense væggene med hvad? der hvor man banker pudsen af; skal området behandles med noget? - hvilken maling skal j anvende? Altså kan man ikke slippe med kun maling?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Til GDS. Jeg ville nok forsøge mig med at hugge den løse puds + alt gammelt tapet, spartelmasse med videre ned og pudse op med en alm. pudsemørtel, Derpå male med en diffusionsåben maling - og så måske være forberedt på enkelte lapninger i årene der kommer.. 

Det er da et forsøg værd og koster ikke alverden - udover dit eget arbejde. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også