hvilket gulv

Vi bygger en ny 1. sal på et eksisterende hus, her skal vi lægge gulv på 130 m2.
Hvad er bedst, laminat gulv eller parket gulv ( rigtigt trægulv ) og hvorfor ?
Og hvor kan man få det til en rimelig penge ?

Hilsen Dorthe og Flemming
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du skal vel ikke lægge gulv i haven eller hvad?? (du har lagt dette indlæg ind under have)

Nå, men når det nu er sagt, så ville jeg helt klart lægge rigtigt trægulv, og ikke laminat gulv.

Priserne er stort set de sammen, nogle gange kan du være heldig at et rigtigt trægulv kan være billigere end laminat.

Når man går på et laminat gulv, så "klikker/svupper" det, man kan ihvertfald tydelig mærke forskel.
Desuden kan du ikke slibe mange gange på et laminat gulv, på nogle laminat gulv må man slet ikke slibe på det. Så du må leve med ridser.

Bagdelen ved et ikke laminat gulv, et at det kan gi' sig hvis det ikke er lagt ordentligt fra starten, men til gængæld har du altså et gulv, i over 500 år. (stort set)

Og så til sidst: Vælg Junkers

Jeg fandt et Junkers olieret (olie er dyrere end lak) massiv asketræs gulv, til 304,- kr. pr kvm. Og det er altså billigt. Jeg kan ikke huske hvor det var, men hvis du skal bruge over 100 kvm, så får du også en pris der er lige så god.

Med venlig hilsen
ThomasB
Bedre sent end aldrig: Køb endelig ikke laminatgulv. Det er ALTID koldt! Min erfaring: 1. sal. 1 værelse med lakeret fyrgulv, altid lunt. 1 værelse med laminat lagt på fyrgulv, det var så koldt at vi måtte købe et tæppe til min datter, så hun ikke blev kold, når hun legede på gulvet.
Og nej-; der var stue under begge værelser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis