Profiber, skal/skal ikke

Hej

Der bliver lagt Profiber i mit område nu. Man kan vælge at få det lagt ind uden at bruge det for at spare 10k i forhold til en senere installation, men jeg må indrømme at jeg synes så lidt om deres markedsføring at jeg seriøst overvejer at lade være.
Der er masser af pensionister o.l., som ikke tør andet end at gå med, men de kommer jo for f..... ikke til at bruge det. De er jo koblet på antenneforening, kobbertelefonledninger osv, og det kører jo videre så længe der er kunder... Rent bondefangeri
Nå, det her var egentlig tænkt som et spørgsmål om hvad jeg skulle gøre, men jeg har vist reelt set bestemt mig

MVH Leo

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har helt samme mening som dig.. jeg har valgt det fra..! og det har de fleste på min vej.. det er alt for dyrt..! og tror de seriøst på de får nye kunder i fremtiden hvis de vil have 9500 kr for tilslutning..! den er kun så man ikke tør sige nej i oplyser sådan en pris...!

Man bliver sku samtidig træt af dem, da de nærmest bliver ved at sende tilbud, som om de godt ved folk ikke vil være med, men lige prøver igen..!

Jeg tror de har satset forkert, de havde ikke regnede med at vores nuværrende tilslutninger kunne tilbyde alle de nye digitale og mega hurtige forbindelser..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af grandoldman den 16-03-2009 20:17
Det kommer da helt an på hvad de lover i up/down, hvad prisen pr md. er og hvad du har brug for.

Det er vi enige om.

www.profiber.dk giver detaljer, men groft sagt får man en internetopkobling, fri telefon og en tv-pakke med de gratis danske, tyske, norske og svenske kanaler for til følgende priser:

325 kr for en 2/2 opkobling
10/10=425 kr
25/25=525 kr
50/50=650 kr.

Så koster det lige 165 kr oveni, hvis man vil se Zulu og den slags.
TV3 og andet Viasat kan jeg slet ikke få øje på, så det skal man vel ud og hente et andet sted ?? Eller bare droppe  ?

Endelig er der en lang liste over gebyrer for alt der kræver bare en anelse aktivitet fra Profiber.

Det betyder at de leverer internet og telefon til OK priser, mens TV ikke lever op til det jeg forventer. Den hurtige upload ville jeg dog gerne have fingre i, men ikke på de betingelser...

MVH Leo

Der er jo også skyline, der er trådløs bredbånd. www.skyline.dk
Ifølge deres hjemmeside arbejder de på at få internet tv med.

Edit: vedhæftet dækningskort.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jge bor på landet, og har hverken mulighed for det ene eller det andet, hvis jeg vil have en interforbindelse, der er mere end 1,2 Mb ned - og 0,3 ud. Dét batter sgu ingen steder - og TDC´s attitude til at få det ændret er simpelthen for højrøvet.

Nu har jeg også fået tilbud fra mit lokale elselskab om fiberforbindelse og abbonement hos Profiber. Og jeg må nok erkende, at jeg gladeligt vil betale flere hundrede kroner ekstra om måneden for at få en bare nogenlunde internetforbindelse - og så kan TDC stoppe deres forældede kobber op i r*****, hvor der er mørk som natten!

Men det er da klart. Hver enkelt er da nødt til at vurdere, om de skal bruge fiber eller ej. Men det er altså et faktum, at det er fremtidens forbindelse frem for kobber!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Annonce
nu har jeg erfaring med profiber vi har haft det !

vi betalte

99 kr for drift af fiberen / noden
149 for internet 1/1 mbit
165 for anolog tv pakken

som internettet er i dag kan profiber ikke svare sig for 99+149=248 mdr kan man få langt bredre linier hos telmore.dk (TDC)

vi fik også lagt fiber ind u/b værdi ca 9000


vedr tdc kobber linier så dårlige er de nu heller ikke ,vi kan få leveret en 50 mbit i morgen hvis det skulle være så den holder ikke .

profiberen overlevede 5 mdr og de er nu fyret
Skrevet af FWM den 17-03-2009 07:30
Der er jo også skyline, der er trådløs bredbånd. www.skyline.dk
Ifølge deres hjemmeside arbejder de på at få internet tv med.

Edit: vedhæftet dækningskort.

Ja SkyLine er et udemærket alternativ hvis man bor et sted hvor TDC's kobber ikke rækker til en ordentlig forbindelse og fiberen ikke er udrullet. Men SkyLine har jo også deres ulemper. Hvis man fx bor i et hul, midt i en by eller er omringet af store træer, ja så kan man næsten lige så godt droppe det, for så er der ikke de store chancer for at radioen man får sat op og masten som sender signalet ud ikke kan kommunikere med hinanden.

Selve princippet i at modtage sit bredbånd trådløs er jo smart, men den teknologi SkyLine bruger passer ikke rigtigt til den danske natur. Den passer bedre til det land, som laver udstyrret til det.

Men SkyLine er nu også for dyre, hvis man vælger udover deres standard forbindelse ( 1024/512 ). I øjeblikket får man de første 6mdr gratis og derefter kosten den 112,- pr. mdr. og IP-telefoni koster 89,-.


En doven Gør-Det-Selv, er en dygtig Gør-Det-Selv

Tja, det er jo et spørgsmål om forventninger og om det er pengene værd. Man skal jo ikke forvente at Profiber kommer er redder verden - de leverer bare et produkt, som for nogle er ok og andre er spild af penge. Vi har fået tilbudt det for 6 måneder siden, men der var flere nej-sigere (klaphatte) end ja, så vi får tilbudt det igen senere i år. Jeg til helt klart sige ja og have den store pakke. Flere kolleger omkring Kolding er ovenud tilfreds. Og med tv3 oven i hatten er jeg ikke i tvivl.

Mvh.
Kim

jeg må som kommunikantions-elektriker nok sige at det er fremtiden i siger nej til, ved at sige nej til at få fiberen ind. med tiden kommer alt til at køre over fiber.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis