Mug i skabet

Hej med jer.
Har et indbygningsskab der desværre er kommet mug i. Den ene af siderne vender ud mod en ydermur, så jeg ved hvorfor problemet er der (Varme og kulde der møder hinanden) Men mangler en løsning på hvordan jeg får skidtet væk. Har prøvet at holde skabet åbent. Det virker ikke. Har sat nogle flamingoplader op mod væggen. Virker heller ikke. Har i nogle gode råd til hvad jeg skal stille op?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vi har døjet med det samme problem, vi rykkede skabet ca 10 cm ud fra væggen og satte ventilation i foroven og forneden det har løst problemet, så hvis i har mulighed for det kan det jo prøves flamingo på væggene er ikke lovligt mere

selvgjort er velgjort måske:-)

mvh kh

Hej

Er væggen hulmur isoleret, det kunne måske løse dit problem, min gamle mor havde samme problem, dog var det kun en et stens væg ud mod en garage, der kom der 100 mm. rockwool på den anden side med 2 lag vådrums gips, det hjalp
Før var der så fugtigt at det kunne fylde en fugt pose om ugen.
Selve muggen kan fjernes med klorin eller rodalon
Mvh John

Min kone er tit igang med rodalon´en. Det er noget der virker. Hmm... Sikkert en mulighed med hulmursisolering.
Hvor høj er luftfugtigheden i rummet? der er rigtigt at fugtig luft kondensere på en kold flade, men det gør den kun hvis luftfugtiheden er høj nok. er din væg fugtig? vi har samme problem men hos kommer fugten fra gulver fordi betonen ligger ovenpå, enten, noget der ikke er kapilerbrydende eller også direkte ovenpå jorden. og derfra kommer fugten nedefra og gir et fugtigt indeklima. vores plan er at bryde gulvene op isolere og støbe et nyt gulv.
prøv at måle luftfugtigheden i rummet med et hygrometer hvis den i snit ligger over 70 kommer er der for meget fugt i rummet og derfor kondensere den på væggen og kan ikke tørre bag skabet og det er grobund for skimmel.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis