Spørgsmål om hegn i min have.

Hey alle

Vi står og skal have en hund så vi skal have et hegn i vores have. Men vores have er skrå så hegnet skal være skråt i bunden og vandret i toppen, vi vil ikke lave det selv men købe nogle færdige fag.

Er der nogle der ved om det kan fås eller er der nogle der har erfaring med selv at skære det til i bunden.

På forhånd tak for hjælpen

Casper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt fornuftig og god hundetræning kan klare problemet og du sparer arbejdet og en masse penge.

Sniffer  
De fleste steder jeg kigger syntes jeg oftere man ser at hegnet bliver bygget enten "på skrå" hele vejen ned af en bakke, eller det bliver lavet i etager som en serie af sluser, hvor man laver 1,5 meter plant ad gangen, og sætter et hengsstykke af, så graver man fri x cm længere nede, og planer ud i igen 1,5 meters længe og sætter næste stykke hegn. osv. Dette kræver dog at du laver en støtte eks. i have sten eller lign, så jorden ikke falder sammen første gang det regner.
Du kan også vælge raftehegn, hvor du så beskærer længden på rafterne efter behov når du kommer opad, dette kræver dog at rafterne på anden vis gøres fast til hinanden, pælene eller underlaget, da de ellers vil falde væk eller blive gravet løs af et dyr.
Vil du gerne have skrånende hegn, så tror jeg at du selv må ud og skære i det. Men du skal nok regne med at du skal op i en vis tykkelse for at det overhovedet er muligt at beskære og stadig have en vis stabilitet i hegnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis