Lys på Jetta/Golf

Jeg har et problem med lyset på min gamle VW Jetta. (Det er den der svarer til Golf 2).

For et par dage siden bemærkede jeg en brændt lugt da jeg var ude og køre. Siden har lyset ikke birket normalt:
  • Når bilen er slukket kan man ikke tænde lyset overhovedet.
  • Det automatiske kørelys virker ikke.
  • Man kan godt tænde lyset når bilen er startet, baglygterne virker slet ikke.
  • Instrumentlyset virker ikke.
  • Bremselys og tågebaglygte virker normalt.
Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre ved det?
Jeg kan sagtens leve uden automatisk kørelys, men det er lidt uheldigt ikke at have lys i baglygterne.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er kun en ting at gøre
find det sted hvor ledningerne er brændt , og skift de skadede ledninger
de mest sansynlige steder er hvor der er samlinger , eller hvor der hænger ledninger der kan blive skrabt mod kanter , eller bag på sikringsboksen
hvis du har lagt mærke til hvor den brændte lugt kom fra , har du et godt sted at starte
jeg havde engang sådan en fætter da fik jeg skiftet lyskontakt 2 gange med de symptomer som du beskriver

hvis dine visker og kabine blæser virker så skifter du lyskontakten

hvis visker og blæser ikke virker skifter du bundstykket i tændningslåsen

begge dele er meget svage punkter i el systemet på stort set alle vw biler af ældre dato

Hvis jeg kan tænde og slukke forlygterne med lyskontakten (når ellers motoren kører) så er det vel ikke lyskontakten?
Visker og blæser kører fint.
noget tyder godt nok stadig på lyskontakten - træk den ud og lugt til den - det er forholdsvis let, den er bare skubbet ind
Annonce
Jo og normalt ville den også have positionslys hvis jeg glemte at slukke lyset når jeg slukkede motoren. Det har jeg heller ikke.
skift nu bare den lyskontakt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis