glødetemperaturen på rustfrit stål

Er der ille nogen fer kender glødetemperaturen på rustfrit stål. og er der nogen der har et tip til hvordan man bedst borer i det ( jeg kommer ikke rigtigt nogen vegne)

Mvh Thorsten
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med glødetemperatur? Er det hærdet rustfrit som du forsøger at udgløde?
Der findes så mange typer rustfrit at dit spørgsmål er for generelt til at besvare, men jeg kan give dig et tip:
Der er adskillige typer rustfrit som deformationshærder, det vil sige at når du forsøger at bore et hul, f.eks. så hærder overfladen i samme øjeblik som boringen starter.
Løsningen er, et bore med lave omdrejninger og høj tilspænding. Dermed kommer skæret ned under den hærdede overflade.
Altså: tykke spåner og et SKARPT bor (dem fra byggemarkedet kan du nok glemme)!

Bent.
Tak for svaret Bent

det er fordi jeg bruger et rustfrit stålrør Ø210 mm i en hjemmelavet flex-ovn og det står og gløder meget kraftigt under fyring. Var godt klar over at det var for generelt et spørgsmål, men det ku jo være at man ku sige noget sårn' overordnet fx. +500 grader eller lign.
Har du en ide om hvilket fabrikat bor jeg skal bruge og hvor de kan købes?

Mvh Thorsten
Hej.

Der fås bord, slebet specielt til rustfrit stål. Har selv nogle, som er købt ved sanistål.
De er dyrere end almindelige bor, men er mærkbart bedre.

Hilsen Sømanden
Med farven så kunne en søgning på glødefarver have ledt til denne side http://horsevad.dk/undervisning/gloedefarver.jpg Bor købes ved en prof. værktøjsforhandler.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Køb nogle fornuftige kvalitetsbor til opgaven. Så skal du bare huske og bruge masser af smøremiddel når du borer hullerne helst borepasta eller lignede.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis