Vi prøver lige centrallås igen..

Hej

Denne tråd er ment som en refresh af tråden "Centrallåsen går amok".

Jeg står med en Astra st.car fra '95 (96 modellen) hvor centrallåsen lever sit eget liv. Den låser dørene på mærkelige tidspunkter, f.eks. når motoren slukkes, når dørene smækkes og nogle gange går den helt amok med at låse op og i hurtigt efter hinanden af sig selv i ca 10-15 sek når jeg prøver at låse bilen op.

Jeg har spurgt alle jeg kender, og rettet henvendelse til flere værksteder og til Opel. Ingen kan hjælpe mig videre (til ktm: mange tak for dit tidligere svar, men min model er ikke udstyret med alarm, så det kan ikke være den det er galt med )

Jeg har fået mange gode henvendelser; slidte ledninger, overgang i relæ, defekte låsemotorer.

Jeg vil dog lige høre en sidste gang om der er nogen der konkret kan slå ned på disse symptomer og komme med et konkret bud (jeg er ikke så meget for at skulle til at afprøve 117 forskellige forslag fra folk som starter sætningen med "jeg er ikke helt sikker, men jeg tror at..."

Det er naturligvis ikke til at vide hvad der er galt når man ikke har set bilen, men jeg mangler én som kan sige "ja, jeg har selv haft samme model og den gjorde præcis det samme. Nu skal du høre hvad jeg gjorde..."  

Jeg tænker også om man ikke kan udlæse fejlkoder på sådan en krabat..?

På forhånd tak for hjælpen.

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Du skal starte med at kontrollere alle ledninger der går fra dørkarm ud til døren i gummibælgen. Det er ikke nok at se om de er hele - du skal trække let i dem en af gangen for at mærke om ledningen er knækket inde i isoleringen og dt skal du gøre ved alle døre.

Centrallås har ingen egendiagnose og man kan derfor ikke læse fejl ud på den - kun hvis der er et såkaldt comfort modul (elruder & centrallås ) på din bil - KAN - der være en kollitions sikrings udløser indbygget i ventrallås styreenheden det kan man høre om der er ved at "knipse" let på stytreenheden så kan man ligesom høre en fjeder inde i boksen - og det kan være årsagen til dit problem 

prøv nu det med ledningerne først det er normalt der problemet findes.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har netop oplevet præcis samme problem med min Astra F fra 95, så jeg er også interesseret i at høre om andre har haft samme problem og hvordan det så er løst. 

Mvh
Jonas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis