ATV går ud når speeder trykkes i bund.

Hej med jer.

Håber det er iorden med at ATV spørgsmål.

Det lader til den drukner og dør, når jeg trykker speederen i bund. Den kan godt køre, hvis jeg accelerere langsomt op.

Det er stort set lige meget hvordan jeg indstiller chokeren.

Den starter ellers fin og kører nogenlunde i tomgang. (kan godt gå ud efter lidt tid).

Har tjekket luftfilteret, der er fint. Benzinfilteret har jeg ikke kunne finde endnu og frygter at jeg skal skille den godt ad, før jeg finder den. (maskinen er godt et år, men har kun kørt ca 5-10 timer)

En gang imellem kommer der hvid røg ud af udstødningen.

Er det bare lidt karburatorvæske der skal til, eller skal jeg ha kigget mine slanger igennem?

Vh Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Søren.

Noget kunne tyde på at dyserne i din kaburator trænger til at blive renset, så af med bundkaret på kaburatoren og blæs så forsigtigt med trykluft i dysen. Det kan også skyldes benzin tilførslen, at den ikke får benzin nok. Det er muligt at der kun er det filter der sidder i benzin ventilen på tanken.
Med hensyn til den hvide røg, kan det skyldes at den får motorolie med i forbrændningen. På denne tid af året skal du have en tynd motorolie på, så prøv at skifte den og se om det vil hjælpe, også på omdrejningerne. Det ville nok også være en ide at tjekke slangerne for revner.

Hej Håndværkeren

Tusind tak for svaret, det var da brugbart.

Jeg kan først se på den i weekenden, men skal nok give en tilbagemelding.

Vh Søren
Hej Håndværkeren

Så er den fikset...næsten da.

Det viste at være luftspjællet på karburatoren, der havde sat sig fast, så den kun kunne tage "tomgangsluft" ind.

Min lokale reservedelsbutik havde desværre lukket i lørdags, så jeg fik ikke fat i nye slanger eller olie. Dette vil jo sikkert få den til at spinne igen, men det oprindelige problem, med at den går ud er løst.

Tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis