Ledning på Lysstofarmatur?

Jeg har fået et lysstofarmatur, jeg vil havde op i mit værksted og derfor vil jeg havde sat en almindelig ledning med et hanstik på. Nu er jeg absolut ingen haj til det elektrisk, og vil ikke risikere at "kortslutte" noget. Så søger lidt bistand fra en elektrikker. Blev lidt forvirret da jeg åbnede det op over hvor faen jeg lige skulle tilslutte ledningen. Se det første billed.

Har lavet en lille tegning af kredsløbet. Der går ud fra den ene samlemuffe en gul-grøn ledning ud i ingen. Formoder den skal af? Men i hvilken samlemuffe skal jeg skrue ledningen med stik på, i?

Håber det gav lidt mening...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så forsætter vi på tegningen Hvis du har jord(3benet stik) i din installatil skal du tilslutte som vist med 3leder, hvis du ikke har jord er det kun den blå og brune som skal bruges... Den gul/grøn som du omtaler hænger løs, det er ikke sådan at den har monteret en kabelsko og skal tilsluttes til selve metal delen af amarturet enden den sættes på plads.
Regner ikke med at sætte jord på. Så den skal altså bare monteres til blå og brune.
Nej, den løse ledning har ingen kabelsko på.

Skal den brune til brun og den blå til blå? Fordi det virkede ikke. Eller skal den brune gå til sort?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
på amarturet skal der spænding på den sorte og den blå.

Den brune(blødledning) til den sorte på amarturet, og den blå(blødeledning) skal til blå på amarturet.

Blødledning = den ledning som du monter med stikprop i den anden ende.
Ah... Okay... super... Det vil jeg lige prøve i morgen. Så er jeg sikker på det virker:)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis